کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: به لحاظ دمایی انتظار می‌رود طی ۲۴ ساعت آینده دما در استان به طور محسوسی کاهش یابد.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 28 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، فاطمه زارعی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اظهارداشت: براساس آنچه پیش بینی شده بود طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش باران در برخی از نقاط استان بودیم به طوری که بیشترین میزان بارش ثبت شده مربدط به ایستگاه کریمو به میزان ۵ میلی متر بود.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش ثبت شده در ایستگاه‌های ارسک و انارستک ۴ میلیمتر، رقه، خضری و فتح آباد خضری ۳ میلیمتر، فتح آباد فردوس، باغستان، عشق آباد و ایستگاه جنوب بیرجند ۲ میلیمتر، بشرویه، قاین، سرند طبس و ده محمد یک میلیمتر، اسلامیه، چاه نو، طاهرآباد، عباس آباد و ایستگاه فرودگاهی بیرجند، کرند، سه قلعه، سرایان، طبس و تپه طاق بارش ناچیز کمتر از یک ملی متر بوده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در استان طی شبانه روز گذشته سبب کاهش دید افقی شد به طوری که در ایستگاه علی آباد زارعین حداکثر سرعت وزش باد به ۶۸ کیلومتر بر ساعت و در مرکز استان حداکثر وزش باد به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین کاهش دید افقی بر اثر وزش باد شدید و گرد و خاک نیز گزارش شده به طوری که دید افقی در ایستگاه نهبندان در حال حاضر به ۲ هزار متر، بیرجند به ۵ هزار متر، سرایان ۶ هزار متر، فردوس ۸ هزار متر و حاجی آباد و سربیشه به ۹ هزار متر کاهش یافته است.

زارعی با بیان اینکه براساس الگوی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی تا ظهر امروز گاهی وزش باد شدید و گردو خاک به ویژه در نیمه جنوبی و مرکز استان سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد، یادآور شد: همچنین در مناطق شمالی و قسمت‌هایی از جنوب و مرکز استان رگبار و رعد و برق با شدت کمتری ادامه می‌یابد.

وی گفت: بارش تگرگ و تشکیل مه در ارتفاعات استان دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی به وضعیت دمایی استان طی ۲۴ ساعت آینده اشاره داشت و افزود: به لحاظ دمایی دما در استان به طور محسوسی طی ۲۴ ساعت آینده کاهش می‌یابد و هدا سردتر خواهد شد.

زارعی بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با کمینه دمای دو درجه سلسیوس سردترین و دهسلم با بیشینه دمای ۲۴ درجه گرمترین نقاط استان گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان نوسانات دمایی در مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۹ و ۱۹ درجه سلسیوس گزارش شده است.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار