وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت کشور از لحاظ دارویی مناسب است و در زمینه تامین «انسولین» نیز مشکلی نداریم.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ 23 January 2024

بهرام عین‌اللهی در حاشیه سفر خود به گلپایگان در باره کمبود انسولین در برخی از داروخانه‌ها افزود:کمبود دارو در کشور کمتر شده است و در زمینه انسولین کمبودی نداریم و افراد دیابتی با مراجعه به داروخانه‌های کشور براحتی می‌توانند داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وزیر بهداشت در باره سفر خود به شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار اظهار کرد: در پی این سفر از بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان بازدید و پاره‌ای از مشکلات آن شد.

وی افزود: این بیمارستان ۸۶ تخت مُصوب و ۱۱۰ تخت فعال دارد اما ۹۰ درصد آن نیاز به تخت بیمارستانی، همراه با ۳۲ پزشک مُتخصص و ۱۰۱ پرستار و یک کلینک مستقر دارد که مهمترین نیاز آن جراح مغز و اعصاب است که رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موظف به رفع این نیاز شد.

عین‌اللهی ادامه داد: پروژه توسعه بخش‌های «ICU» و «CCU» در سفرهای استانی با رقم ۲۷۰ میلیارد ریال مُصوب شده که در حال انجام است و همچنین درخواست متخصص «انکولوژی» (علم مطالعه و درمان سرطان) نیز از سوی مردم مطرح و قول مساعد در باره آن داده شده است.

وی در باره نیاز این بیمارستان به آمبولانس نیز گفت: امروز یک دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی برای ارائه خدمت به مردم گلپایگان و خوانسار به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: از دیگر کمبودهای این بیمارستان، دستگاه سنگ‌شکن کلیه بود که توافق شد پس از واردات و ترخیص آن از گمرک در اختیار این مرکز درمانی قرار گیرد.

وی همچینن در باره بازدیدش از بیمارستان شفاء این شهرستان که آیت‌الله گلپایگانی بانی آن بوده‌اند، اظهار داشت: این بیمارستان در حال حاضر یک کلینیک تخصصی است اما از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخواست بازسازی، توسعه اورژانس و تجهیز آن شده است.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: این بیمارستان اکنون بصورت خیریه و هیات اُمنایی اداره می‌شود که در صورت واگذاری آن به وزارت بهداشت، در حد مناسب تجهیز می‌شود.

وی در باره مُطالبه خدمات ترمیمی دندانپزشکی در این بیمارستان نیز تاکید کرد: ما هر قولی به ریاست جمهوری دهیم به آن عمل می‌کنیم و این خواسته به جایی است و رییس بیمارستان در ۲ هفته آینده با توجه به وجود پنج دندانپزشک در منطقه، باید این مرکز را راه‌اندازی کنند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مردم گلپایگان بیشترین مشارکت را در «پویش ملی سلامت» داشته‌اند و این شهرستان، منطقه مُمتاز استان در سلامت خانواده معرفی شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار