رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه سردرگمی مردم در بحث ته‌لنجی قابل قبول نیست، گفت: اگر در موضوع ته‌لنجی تفسیر بد از قانون وجود دارد باید درست کرد و اگر خلا قانونی وجود دارد هم باید مرتفع شود، چون مردم بدبین می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 24 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح عصر امروز در نشست با مسوولان شهرستان دیر در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان با ابلاغ سلام رییس قوه قضاییه، اظهار دشت: امیدوارم همه در راستای اجرای عدالت امیرالمومنین (ع) گام برداریم.

وی افزود: امروز باتوجه به سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر، به نمایندگی از وی به شهرستان دیر آمده‌ام تا مشکلات مردم این شهر و منطقه و همکارانم در دادگستری و سایر سازمان‌های وابسته را بشنوم و در حد مقدورات پاسخ دهم یا منعکس کنم.

پورخاقان درباره مشکلات زمین‌های خورخندل شهر دیر، گفت: براساس حکمی که صادر شده راه و شهرسازی مالکیت دارد، اما از دولت آیت‌الله رییسی که دغدغه تامین مسکن مردم دارد، انتظار است مشکل این ۷۰۰ نفری که این اراضی را خریداری کرده‌اند و امروز خیلی‌ها در آن سکونت دارند و رفع تصرف مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌کند با مصالحه به نفع مردم ختم به خیر شود.

وی در رابطه با مشکلات منازل واقع شده در حریم ۶۰ متری دریا در دیر، بیان کرد: طبق گزارشی که به من داده‌اند آب دریا عقب‌نشینی داشته و الان حریم ۶۰ متری دریا در خانه‌ها و اراضی مردم رعایت شده است که این را منعکس می‌کنم، امیدوارم فکری شود.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ملاک حریم ۶۰ متری دریا براساس یک مبنا باشد یعنی یا نقشه‌های گذشته یا فعلی ملاک قرار گیرد، گفت: در دریای شمال کشور نقشه‌های امروز و آب فعلی دریا را مبنای محاسبه حریم ۶۰ متری دریا قرار داده‌اند که اگر اینجا هم این اتفاق بیفتد، مشکل مردم حل می‌شود.

وی با بیان اینکه قایق‌های بدون مجوز باید ساماندهی شوند، عنوان کرد: ساماندهی این قایق‌ها هم جلوی حواشی را می‌گیرد و از طرفی صیادان می‌توانند یک روزی حلال در قالب ماهیگیری داشته باشند.

وی درباره مسئله ته‌لنجی، گفت: در سفر قبلی به بوشهر مردم خواستار صدور مجوز ته لنجی بودند که دولت مجوز را صادر کرد که خیلی خوب و مبارک است، اما بحث بر سر میزان آن وجود دارد.

پورخاقان با بیان اینکه یکی از بهترین تشویقات برای حضور مردم در انتخابات این است که ما به وظیفه‌مان درست عمل کنیم، تاکید کرد: سردرگمی مردم در بحث ته‌لنجی قابل قبول نیست؛ هم گمرک و هم فراجا می‌خواهند به وظیفه قانونی خود عمل کنند، بنابراین اگر تفسیر بد از قانون وجود دارد باید درست کرد و اگر خلا قانونی وجود دارد باید مرتفع شود، چون مردم بدبین می‌شوند.

وی افزود: جوانی که دولت جمهوری اسلامی به او مجوز داده در قبال زحماتی که می‌کشد سالی دو بار مجموعا ۱۵۰ تن ته‌لنجی بیاورد بعد همین که این کالا از شهر خارج شد یا به کسی دیگه فروخته می‌شود و ۵ کیلومتر آن طرف‌تر به‌عنوان قاچاق توقیف شود، از مصادیق بارز بدبینی کردن مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما باید زمینه‌ها را برای تسهیل در اشتغال فراهم کنیم که این موضوع در جلسه عالی قضایی استان بوشهر مطرح و بصورت مکتوب به رئیس قوه قضاییه منعکس می‌کنم که هم در جلسه سران قوه مطرح و هم رفع کنند.

پورخاقان با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه سال جاری، ادامه داد: انتظار است همه ما بویژه همکاران در دستگاه قضایی و شورای تامین با عملکرد صحیح و درست خود شور و نشاط و امید بین مردم برای حضور پرشور آن‌ها در انتخابات افزایش دهیم.

وی با اعلام اینکه با وجود تلاش دشمنان انقلاب پابرجا مانده و در مسیر خود حرکت می‌کند، تاکید کرد: با رفتار خود مردم را به انقلاب و آینده آن امیدوار کنیم و نگذاریم دشمن با تبلیغات مسموم خود بین ما ایجاد یاس و ناامیدی کند.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه طبق اعلام سخنگوی شورای نگهبان در این دوره از انتخابات هم تعداد داوطلبان و هم تایید صلاحیت شدگان افزایش داشته است، تصریح کرد: رقابت در انتخابات تنگاتنگ هست البته رقابت در نظام اسلامی به معنای آنچه در غرب هست، نیست.

وی با تاکید بر اینکه همه به وظیفه خود در راستای ایجاد سلامت و امنیت انتخابات عمل کنیم، بیان کرد: امروز دشمن به شدت دنبال برهم زدن امنیت کشور است و از هر راهی استفاده می‌کند، اما نیرو‌های ما در فراجا و سپاه و ارتش و وزارت اطلاعات برای تأمین امنیت تلاش می‌کنند.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح درباره آخرین تصمیم درباره اجرای قانون جدید استخدام کارکنان شورا‌های حل اختلاف، گفت: امسال این قانون بخاطر کمبود منابع مالی اجرا نشد که قرار شده است از اول اردیبهشت ماه سال آینده بحث استخدام کارکنان شورا‌های حل اختلاف انجام شود که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

وی درباره حقوق کارکنان، افزود: بودجه‌ای الان در کمیسیون تلفیق مشخص شده که امیدواریم در صحن علنی مجلس هم رای بیاورد تا ما شرمنده همکاران خودمان نشویم؛ می‌دانیم تفاوت‌هایی وجود دارد که واقعا سخت است، دولت هم با وجود دستان خالی خیلی عنایت داشته است.

پورخاقان بیان کرد: افزایش حقوق خیلی نمی‌تواند مشکل را حل نمی‌کند بلکه خودش ایجاد تورم می‌کند، اما بهرحال ما می‌خواهیم در این جامعه زندگی کنیم و امیدواریم سال آینده مشکلات کمتری در بحث حقوق و مزایا کارکنان داشته باشیم.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح درباره جنگ غزه، ابراز کرد: رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰۰ روز از آسمان و زمین و دریا غزه را بمباران می‌کند که غیر از کشتار زنان و کودکان بی دفاع هیچ دستاورد نظامی نداشته است و دنیا غیر از مردم دنیا خواب است که امیدواریم این رژیم سفاک به سزای جنایات خود برسد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار