مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: برنامه‌های «طرح ملی رویدادهای مشارکت آفرین» با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در ایام روزهای دهه فجر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 15 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، علی اصغر دریایی امروز دوشنبه ۲۵ دی در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در ایام دهه فجر علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله اکران همزمان فیلم‌های چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان و نمایش آثار جشنواره هنر‌های تجسمی کشور در استان و برنامه‌های «طرح ملی رویدا‌های مشارکت آفرین» در سراسر استان و روستا‌ها و شهر‌های کوچک برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمله مهمترین برنامه‌های «طرح ملی رویدا‌های مشارکت آفرین» تجلیل از مروجان و مبلغان قرآنی در نواحی کم برخوردار، اجرای عمومی تئاتر، شب‌های موسیقی در عباس‌آباد و صلوات آباد و چندین دهستان دیگر، جشن مردمی «مسجد تراز انقلاب اسلامی»، جشن بزرگ انقلاب اسلامی «نیشتمان» محله نایسر و نشست جهاد تبیین «مسجد برقرار» است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این طرح اجرای عمومی نمایش خیابانی، شب شعر انقلاب اسلامی «جی ژوانی ریبه ندان، بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق در شهرستان دهگلان، نشست جهاد تبیین «مسجد برقرار»، آئین نکوداشت عثمان هه ورامی (سروآباد) و جشن مولودی خوانی (رحمت للعالمین) و چندین برنامه دیگر با مشارکت مؤسسات و انجمن‌های مربوطه سطح استان برگزاری می‌شود.

دریایی از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد‌ها و برنامه این چنین گفت: از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد‌ها و برنامه‌ها علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت نشاط و سرور اجتماعی، تحکیم بنیاد خانواده، صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و حفظ هویت رفتاری جوانان و نوجوانان در سطح استان است.

مدیرکل فرهنگ کردستان ضمن اشاره به شعار محوری برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان «کردستان سرزمین هنر و فرهنگ» است، عنوان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هر ساله با مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی و هنری سطح استان ویژه برنامه‌هایی در ایام دهه فجر برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: برخی از برنامه‌های امسال بر مسجد محور بودن تاکید دارد و بخشی نیز در راستای نشاط اجتماعی و تمرکز به روستا‌ها و شهر‌های کوچک است.

دریایی خاطرنشان کرد: امسال در همه شهر‌های استان جشن‌های بزرگ انقلاب با مشارکت مردم و انجمن‌ها و تشکل‌های حوزه فرهنگ و هنر در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار