شفاف سازی گمرک؛
رییس کل گمرک ایران برای اولین بار با اعلام آمار تجارت خارجی کشور با احتساب آمار صادرات نفت، برق و خدمات فنی و مهندسی گفت: تراز تجارت خارجی کشور در ۹ ماهه سال جاری ۱۵.۵ میلیارد دلار مثبت است.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۹ 30 December 2023
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد رضوانی‌فر با اشاره به اینکه حجم تجارت خارجی کشور (مجموع واردات و صادرات) در ۹ ماهه امسال با رشد ۷ درصدی بالغ بر ۱۱۲ میلیارد دلار رسید، گفت: با احتساب صادرات نفت، خدمات فنی و مهندسی و برق، شاهد بالغ بر ۱۵.۵ میلیارد دلار مازاد تجارت خارجی در این مدت هستیم.
وی ادامه داد:  صادرات کشور در ۹ ماهه سالجاری با احتساب نفت، برق و خدمات فنی و مهندسی و به استثنای آمار صادرات تجارت چمدانی به ۶۳ میلیارد و ۹۷۰ میلیون دلار می رسد.  
رضوانی فر گفت: میزان صادرات نفت در ۹ ماهه امسال به ۲۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار رسیده است. 
به گفته وی در ۹ ماهه سال جاری میزان صادرات از محل خدمات فنی و مهندسی ۷۸۰ میلیون دلار و برق ۳۰۰ میلیون دلار بوده است. 
معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص میزان صادرات غیرنفتی بدون احتساب نفت، برق و خدمات فنی و مهندسی در ۹ ماهه سال جاری اظهار داشت: در این مدت ۱۰۱ میلیون و ۹۰۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۶ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که به لحاظ وزنی ۲۶.۴۸ درصد افزایش و از حیث ارزش ۶۸ صدم درصد کاهش داشت.
رضوانی‌فر با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۴۸ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار کالا وارد کشور شده است که با رشد ۱۲.۲۹ درصد همراه بود، افزود: وزن کالاهای وارداتی در این مدت ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است که ۶ درصد رشد داشت. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار