امام جمعه بخش مرکزی یزد:
امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: ارزانی خودرو و نظارت بر قیمت آن، نظارت بر محیط زیست و سوخت ماشین‌ها ومسائل مرتبط با آب و گاز از جمله مواردی است که یک نماینده باید به آن بپردازد.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 01 December 2023


به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به آیه 128 سوره نحل اظهار کرد: تقوا یعنی اجتناب از فواحش و ناهنجاری‌ها و محسنون کسانی هستند که فرایض خداوند را به نیکی اطاعت می‌کنند؛ این دو عبارت در این آیه بسیار مورد تاکید و اهمیت است و باید به اهمیت آن پی برد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به عبارت سوم مورد تاکید بیان کرد: مَعَکُم به معنای همراهی انسان‌ها از طریق مدد الهی و کمک انسان از راه‌های مختلف است که در آیه 128 سوره نحل نیز به ان اشاره شده است.
وی با تاکید بر وظایف انسان‌ها در برابر اسلام و معارف الهی گفت: ایمان، فراگیری تمام احکام الهی و تسلیم بودن در برابر خداوند و احکام اسلام از جمله وظایف انسان در برابر اسلام است.
*مسائل موجود در جامعه از ارجحیت دانستن سلیقه خود به خداوند به‌وجود آمده است
مدرسی ادامه داد: تسلیم بودن در برابر احکام الهی به معنای انجام دادن تمامی احکام است و هرآنچه که امروزه در جامعه مشاهده می‌کنیم به این دلیل است که سلیقه شخصی خود را به دستورات خداوند ترجیح می‌دهیم.
امام جمعه بخش مرکزی با بیان اینکه در عصر امروز دین‌داری بسیار سخت‌تر است، تصریح کرد: در دوران مدرنیته مردم از خدایی که برای خود تصور می‌کنند تنها انتظار کمک دارند و انتظاری فرمانبری از خداوند را ندارند.
وی ادامه داد: انسان‌های امروزی به عبارتی خداوند شارژ کننده کارت را دوست دارند نه خداوند داور را؛ و این شرایط را بسیار سخت می‌کند و به مانند پسری است که از پدر خود انتظار برآورده کردن نیازهایش را داشته باشد بدون اینکه از او فرمانبری کند.
*اسلام مشوق انسان برای پیشرفت است
مدرسی تصریح کرد: اسلام با علم، پیشرفت و مدرنیته شدن منافاتی ندارد و مشوق مسلمانان است، این تفاوت و تبعیض را خود انسان قائل شده و به همین دلیل است که دین‌داری در عصر حاضر بسیار سخت‌تر است.
امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن در جامعه اظهار کرد: بنابر روایتی از حضرت فاطمه(س) تلاوت قرآن در جامعه بسیار اهمیت دارد و باید تلاش کرد تا تلاوت قرآن در جامعه و محافل جایگزین شود.
*شهید آیت‌االله مدرس بیانگر عنصر شجاعت در کنار علم و زهد است
وی با اشاره به اشاره به فرا رسیدن روز مجلس و شهادت آیت‌الله مدرس بیان کرد: این شخصیت برجسته در کنار علم و تقوا و صیادت، یک مبارز فعال با استبداد و استعمار و یک مدافع بزرگ برای ارزش‌های دینی و مردمی با عنصر شجاعت، درایت، علم و زهد بود.
مدرسی ادامه داد: درآستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی مروری بر ویژگی‌های نماینده خوب ضرورت دارد و یک نماینده خوب باید دلسوز مردم، متدین، کارآمدی، شجاعت، زهد و بصیرت است چراکه نماینده یکی از حلقه‌های ارتباط دولت و مردم است.
وی افزود: نماینده از یک سو نماینده واقعی مردم است و از سوی دیگر باید مسائل نظام را در نظر گیرد و تشخیص این موضوع بسیار سخت و دشوار است.
امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: مردم برای تداوم نظام اسلامی و انقلاب و حفظ ارزش‌های دینی پای کار هستند، بنابراین باید به این مردم توجه ویژه داشت و مسائل اقتصادی و معیشتی آنان را بیش از گذشته مورد توجه قرار داد.
*مباحث فرهنگی، اقتصادی و دینی سه بحث مهم در جامعه است
وی با بیان اینکه در مسیر و هدف، الفاظ جذاب باعث انحراف از مسیر می‌شود گفت: شفافیت‌سازی، عدالت‌محوری اگر در لفظ باشد هیچ فایده‌ای ندارد و یک نماینده باید در امور مالی مردم، فشارهای مضاعف مالیاتی و عدم تقسیط آن دخالت مستقیم داشته باشد.
مدرسی ادامه داد: نگاه اقتصادی به انسان در برخی از اجزای دولتی نباید وجود داشته باشد و باید در مجلس به بحث‌های مهم و ریشه‌ای‌تر پرداخت که یکی از این موارد می‌تواند مباحث فرهنگی و اسلامی در جامعه باشد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف ونهی از منکر افزود: در مجلس باید به زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر به جای سایر مباحث دیگر پرداخته شود.
*نظارت بر قیمت خودرو و حفظ محیط زیست دغدغه نمایندگان باشد
امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: ارزانی خودرو و نظارت بر آن، نظارت بر محیط زیست و سوخت ماشین‌ها، نظارت بر مواد غذایی و مایحتاج مردم، موضوع دامپزشکی و فشار بر اصناف ومسائل مرتبط با آب و گاز از جمله مواردی است که یک نماینده باید به آن بپردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار