رئیس مهندسی ترافیکی پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: تمامی معابر درون شهری و بیرون شهی به علت بارندگی‌هایی که از روز گذشته و همچنین امروز صبح داشتیم، لغزنده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶ 02 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سامانه ناپایداری از روز گذشته جو استان را تحت تاثیر قرار داده که علاوه بر ابرناکی آسمان و در بعضی ساعات وزش باد، به تناوب سبب بارندگی، گاهی رعدوبرق و احتمالا رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان کرمانشاه، این شرایط امروز (پنجشنبه) از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود و در روزهای جمعه و شنبه، با تضعیف نسبی شرایط ناپایدار، بارش‌ها غالبا به شکل رگبارهای پراکنده رخ می‌دهد. 

با شروع بارندگی‌های پاییزی در شهرها و جاده‌های مختلف استان، شاهد افزایش آمار تصادفات رانندگی هستیم. رانندگی در باران و در واقع خیابان‌های لغزنده و خیس یکی از عوامل مهم این تصادفات محسوب می‌شوند. بنابراین ایمنی رانندگی در باران بسیار حائز اهمیت است. 

نوری رئیس مهندسی ترافیکی پلیس راهور استان کرمانشاه در این رابطه، گفت: تمامی معابر درون شهری و بیرون شهی به علت بارندگی‌هایی که از روز گذشته و همچنین امروز صبح داشتیم، لغزنده است. لذا به رانندگی توصیه می‌شود دقت لازم را در هنگام رانندگی داشته باشند. 

وی رانندگی در شرایط لغزندگی و بارانی را متفاوت توصیف کرد و افزود: به علت وجود یک لایه از آب روی لاستیک و سطح آسفالت اصطکاک کمتر می‌شود و فاصله توقف خیلی بیشتر می‌شود. هر چه سطح جاده لغزندگی بیشتر و سرعت خودرو بیشتر، کنترل خودرو سخت‌تر می‌شود.

 رئیس مهندسی ترافیکی پلیس راهور استان کرمانشاه و از رانندگان خواست به علت بارندگی و لغزندگی جاده‌ها عجله نکنند و افزود: رانندگان فاصله طولی را رعایت و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی افزود: رانندگان با توجه به وضعیت‌های جوی، راه و خودرو؛ شرایطی را برای رانندگی انتخاب کند که توانایی کنترل خودرو را داشته باشد 

نوری اضافه کرد: اگر هم تصادفی خسارتی اتفاق می‌افتد رانندگی خودرو‌ها را تا هنگامی که پلیس در محل حاضر می‌شود به کنار بکشند تا سبب ترافیک نشوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار