با توجه به ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه و بارش باران و گاهی رعد و برق، هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ 31 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم، بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، از امروز سه‌شنبه تا اوایل شنبه هفته آینده، به تناوب امواج ناپایداری جو استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، این شرایط در بعضی ساعات علاوه بر رشد ابر و تشدید وزش باد، سبب بارش‌هایی و گاهاً رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

در روز پنجشنبه نیز شاهد تقویت نسبی شرایط ناپایدار و بارش در سطح استان خواهیم بود و بارش در روز پنجشنبه نمود بیشتری دارد و همچنین دمای روزانه هوا تا اوایل هفته آینده به تدریج کاهش خواهد یافت.

شروع فعالیت این سامانه از امروز تا روز جمعه و اوج آن در روز پنجشنبه است و کل استان به ویژه نیمه شرقی و نواحی شمالی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نوع مخاطره آن بارش باران و احتمالا رعد و برق خواهد بود و به همین دلیل هشدار سطح زرد از سوی هواشناسی صادر شده است.

این سامانه بارشی لغزندگی جاده‌ها، کندی در تردد وسائط نقلیه و احتمال آبگرفتگی معابر را به دنبال خواهد داشت و از این رو به احتیاط در رانندگی و فعالیت‌های کوه نوردی، پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، جمع آوری ادوات و محصولات حساس به بارش، عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه نیز با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال فعالیت سامانه طی روزهای 9 تا 12 آبان ماه در استان کرمانشاه گفت: اکنون هشدار زرد سازمان هواشناسی در مورد مخاطره بارش باران و احتمال رعد و برق در نقاط مختلفی از استان به ویژه نیمه شرقی و نواحی شمال صادر شده و در همین راستا نیز هشدارهای لازم به دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران ابلاغ شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار