مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی خبر داد و گفت: وزش باد نسبتا شدید و احتمال رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات از مخاطرات ناشی از نفوذ این سامانه جوی خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 19 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این هشدار سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز به استان وارد و به مدت ۲۴ ساعت در سطح استان فعال خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان وزش باد نسبتا شدید، رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات احتمال بارش پراکنده برف نوع مخاطره پیش‌بینی شده ناشی از صدور هشدار زرد عنوان کرد و گفت: این هشدار جوی برای همه مناطق استان صادر شده است.
وی ادامه داد: لغزندگی معابر به ویژه در مسیر‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی موقت معابر و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، احتمال پرتاب اشیا و آسیب به تاسیسات سست و کم استحکام شهری و روستایی در اثر وزش باد و آسیب به محصولات و تاسیسات کشاورزی را اثر مخاطره مد نظر ناشی از فعالیت سامانه بارشی است.
رحمن‌نیا با بیان اینکه در روز‌های پنجشنبه و جمعه، عبور امواجی از جو منطقه سبب افزایش ابر، تقویت وزش باد و بارش‌های پراکنده باران گاهی با رعدوبرق در سطح استان می‌شود، افزود: وزش باد در روز پنجشنبه به حد نسبتا شدید تا شدید خواهد رسید.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان با تاکید بر اینکه وزش باد پیش‌بینی شده، سبب خیزش گردوخاک محلی و احتمالا نفوذ گردوغبار به جو استان خواهد شد، افزود: همچنین در روز‌های آینده دمای هوا نوسان چندانی نخواهد داشت، ولی دمای کمینه هوا در صبح جمعه موقتا افزایش می‌یابد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار