مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تدابیر و تمهیدات این مجموعه برای فصل سرما و بارش نزولات آسمانی خبر داد و گفت: به این منظور، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل تردد شهروندان با اتوبوس اندیشیده شده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 17 October 2023

به گزارش تابناک تهران، مهدی علیزاده با بیان اینکه به طور معمول با شروع فصول بارندگی و برودت هوا و بدلیل لغزندگی ترافیک معابر نیز افزایش می‌یابد، اظهار کرد: اتوبوسرانی تهران اقداماتی را در خصوص الزامات فنی و تجهیزاتی و همچنین شناسایی معابر پر شیب و با تقاضای سفر بالا انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه برای همه اتوبوس‌ها ضد یخ زده شده و نسبت به تجهیز اتوبوس‌ها به زنجیر چرخ اقدام شده است، گفت: نیروهای عملیاتی و نظارتی شرکت واحد با اشتغال حداکثری نسبت به نظارت و گشت‌های میدانی اقدام می کنند و خودروهای امدادی نیز در مسیرهای شیب‌دار مستقر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: برای پیشگیری از سوانح رانندگی در زمان بارش برف و لغزندگی معابر به ویژه در پایانه‌ها و همچنین مناطق شمالی، هماهنگی لازم با شهرداری‌های مناطق برای دپوی کیسه‌های شن و نمک های صورت گرفته است.

علیزاده ادامه داد: تعمیرات و کنترل بخاری اتوبوس ها، اصلاح آسفالت توقفگاه‌ها، سرویس کارواش، روشویی و توشویی اتوبوس‌ها پس از بارندگی، تدارک مخلوط شن و نمک و قرار دادن در توقفگاه‌ها، کنترل کمی و کیفی مایع ضد یخ ناوگان، تعمیرات و نگهداری برف پاک کن اتوبوس‌ها، کنترل برق و باتری، بررسی و تعمیرات سیستم روشنایی داخل و بیرون اتوبوس‌ها و اورهال جایگاه‌های سوخت از دیگر اقداماتی است که در این ایام انجام می شود.

وی با بیان اینکه در برخی از ساعات روز در گره‌های ترافیکی در تقاطع‌ها، تصادفات و ورود خودروها شخصی به خط ویژه اتوبوس‌ها از عواملی است که در زمانبندی حرکت اتوبوس‌ها و خدمات‌رسانی ناوگان این شرکت اختلال ایجاد می‌کند، گفت: ناوگان این شرکت تحت هر شرایطی در خدمت شهروندان است و در صورت بارش برف و برودت هوا با تمام توان تلاش می کنیم وقفه‌ای در خدمات‌رسانی به مسافران ایجاد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار