امام جمعه بخش قلعه‌نو شهرری:
حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه روز چهار دهم مهر ماه با اشاره به اهم فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین نظام، سفرا کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: طبق فرمایش ایشان، اتحاد کشور‌های اسلامی و اتخاذ خط مشی واحد در مسائل اساسی بخصوصی مسائل سیاسی تنها راه مبارزه و مقابله با آمریکا و کشور‌های زورگوی دنیاست.
کد خبر: ۱۱۳۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ 10 October 2023

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسنی

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام حسنی افزود: امروز اگر مسلمانان بخواهند در مقابل توطئه‌های پیچیده استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار محکم و مقتدر بایستنند قطعا رمز و رازش اتحاد مسلمانان است.

وی اشاره کرد: در طول تاریخ دشمنان هر گاه تصمیم گرفتند به مسلمانان ضربه بزنند بدنبال نفوذ از مسیر فرهنگ، مناسبات و اداره کشور بودند و یکی از ترفندهایشان ایجاد تفرقه است. تفرقه در میان مسلمانان و فرقه‌های مسلمانان و یا شیعه سنی.

وی گفت: این ندای رهبر حکیم اسلام است که اگر مسلمانان با یکدیگر متحد باشند هیچ قدرتی توانایی مقابله با اسلام را نخواهد داشت. همچنین در خاک وجغر افیای ایران اسلامی نیز از هر مکتب، مذهب و زبانی که باشیم قطعا پیروزی از آن ماست و اتحاد، فرمانبرداری از رهبر حکیم انقلاب رمز و راز این پیروزی است.

حجت السلام حسنی با اشاره به دیگر فرمایش رهبر انقلاب و بشارت ایشان به تحقق وعده " موتوا بغیظکم " گفتند: این وعده قرآن کریم در خصوص رژیم منحوس صهیونیستی محقق خواهد شد.

وی در خصوص این آیه از قرآن کریم توضیح دادند: معنی این آیه بدین معناست که بمیرید به خاطر عصبانیت و غضبی که دارید. در صدر اسلام هر زمان امت اسلام در کنار رسول خدا قله‌های پیروزی را فتح می‌کردند و پیامبر رسالتش را گسترش می‌داد یهودیان و کفار بشدت عصبانی می‌شدند اگر چه در ظاهر نشان نمی‌دادند و در این باره قرآن پرده برداشت و فرمود: " موتوا بغیظکم ""

امام جمعه بخش قلعه نو شهرری خاطر نشان کرد: امروز عینا استکبار جهانی و اولاد شوم اش اسراییل جنایتکار از گسترش مقاومت و فرهنگ انقلاب اسلامی غضبناک است و لذا حضرت آقا اشاره داشتند این بشارت قرآنی در خصوص همین صهیونیسم هاست.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص آمادگی و سرزندگی نهضت فلسطین اظهار داشت:دلیل این سرزندگی و آمادگی چیست؟

انتفاضه القصی تا سال ۲۰۰۵ به مدت ۵ سال بطول انجامید، بعد از آن اتفاق‌های مبارکی در سرزمین‌های اشغالی افتاده است، آغاز فراگیر شدن نهضت مقاومت فلسطین با تعمیق اتحاد میان گروه‌های فلسطینی بر علیه صهیونیست‌ها و همچنین تسلیح کرانه باختری و تشکیل گروه‌های مقاومت در این منطقه یکی از مهمترین تحولات در بیست و سه سال گذشته بوده که تهدیدی جدی علیه صهیونیسم‌ها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: یک زمانی تنها سلاح مبارزه و مقابله فلسطینی‌ها سنگ بود، ولی امروز گروه‌های مقاومت هر نقطه از اسراییل خبیث را توسط موشک می‌توانند هدف گیری کنند و انتفاضه سنگ تبدیل به انتفاضه موشک شده است.
وی همچنین درهم ریختگی و آشفتگی درونی صهیونیستی‌ها را از دیگر نشانه‌های زوال این رژیم دانست و گفت: برگزاری چندین انتخابات و تشکیل کابینه‌های موقت در سال‌های اخیر یعنی صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیستی‌ها در حال شنیده شدن است.

امام جمعه بخش قلعه نو شهرری از دست رفتن قدرت بازدارندگی ارتش صهیونیستی‌ها را از دیگر موارد در هم شکستگی این رژیم دانست و گفت: طبق نظر سنجی ها‌ی رسمی، یک سوم جوانان اسراییلی دیگر حاضر نیستند به استخدام نهاد‌های نظامی این رژیم دربیایند و آن‌ها هم که هستند دچار افسردگی شده و در حال فرارند.

همچنین نظر سنجی‌های رسمی دنیا اعلام کرده اند که ۵۹ درصد شهروندان اسرائیلی در حال مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی هستند و این تعبیر آیه "موتوا بغیظکم" است.

حجت الاسلام حسنی در ادامه با یادآوری مناسبت شانزدهم ربیع الاول و برگزاری اولین نماز جمعه توسط رسول خدا (ص) در خصوص اهمیت این فریضه الهی تاکید داشتند: نماز جمعه منشا خیر و برکت و محل وفاق مومنان و تالیف قلوب است و باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود: ثواب و عنایتی که توسط خدا برای نماز جمعه قرار گرفته بسیار بی نهایت است و اگر مردم نسبت بدان آگاهی داشتند، از راه‌های دور به زحمت سوار شتر‌ها می‌شدند تا خود را به نماز جمعه برسانند.

وی اضافه کردند: ترک نماز جمعه برای افرادی که دسترسی آسان برای شرکت دارند، هزینه سنگینی دارد و در قیامت خود را نشان می‌دهد. همچنین امام باقر العلوم (ع) در خصوص اهمیت این فریضه الهی فرمودند: هر کس عمدا و از روی بی توجهی سه جمعه متوالی در نماز جمعه شرکت نکند در زمره منافقین است.

وی در پایان اظهاراتشان سیزدهم مهرماه روز و آغاز هفته نیروی انتظامی را به تمامی نیروی خدوم این حوزه تبریک گفتند و اعلام کردند: افتخار نیروی انتظامی اقتدار در عین مهربانی و اخلاص است که با روحیه جهادی و ایثار به مردم و نظام اسلامی شبانه روز خدمت رسانی می‌کنند. پلیس امروز برای ما پلیسی ولایت مدار با روحیه انقلابی و خستگی ناپذیر و حامی مظلومان است.

حجت السلام حسنی خاطر نشان کرد: بر خلاف پلیس‌هایی که در کشور‌های غربی مخصوصا آمریکا دست به جنایت و ظلم می‌زنند این افتخار ما است که پلیس ما سربازان ولایت و امام زمان (عج) هستند.

وی مهمترین وظیفه نیروی انتظامی را ایجاد نظم و امنیت در سراسر کشور و مرز‌های میهن اسلامی دانست و گفت: از دولت و مجلس محترم انتظار داریم نیروی انتظامی مقتدر را در رسیدن به این اهداف ارزشی و والا حمایت و یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار