رئیس کل دادگستری کرمانشاه مطرح کرد؛
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در دادگاه‌های بین‌الملی لاهه و تشکیل دادگاه علیه جنایات جنگی موفق نبودیم در حالی که مصادیق جنایات جنگی را در کشور بسیار داشتیم و باید خود را به لحاظ علمی و حقوقی آماده و در سطح بین‌المللی احقاق حق می‌کردیم.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 28 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، شهرام کرمی ظهر امروز در نشست بررسی نقش منفی سازمان‌های بین المللی در دفاع مقدس و ابعاد حقوقی جنگ تحمیلی، اظهار کرد: هنگام وقوع جنگ تحمیلی تمام جهان علیه ایران اسلامی بودند.

وی افزود: اما رزمندگان شکست ناپذیر ایران به دنیا اثبات کردند که یک وجب از این خاک را به بیگانه نمی‌دهند لذا قطعنامه‌های سازمان ملل به نفع ایران تغییر کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: با وجود اینکه خسارات سنگینی در جنگ به ایران وارد شد اما نتوانستیم در دادگاه‌های بین‌المللی احقاق حق کنیم در حالی که کویت خسارات خود را پس می‌گیرد.

وی گفت: در بحث جنایات جنگی هم علیه ملت و کشور ما جنایات بسیاری صورت گرفت اما در باز پس گیری حقوق خود موفق نبودیم و در سطح بین‌المللی پرونده‌ای در خور ارائه ندادیم لذا باید به لحاظ حقوقی و علمی خود را ارتقا می‌دادیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: ١٧ هزار ترور جنگی از سوی منافقین بعد از انقلاب در ایران انجام شد اما نتوانستیم این موضوع را آنطور که باید مطرح و منافقین را محکوم کنیم.

وی گفت: در بعضی مراحل هم موفق عمل کردیم از جمله قضیه انگلیس و پرداخت خون بهای تانک ها که نیازمند تلاش بیشتر در این زمینه هستیم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار