آیت الله علم الهدی :
امام جمعه مشهد گفت: بدون توجه به تحقیقات 40 روزه و این تعمقات 40 روزه یک طرح دوفوریتی آوردند که یک‌فوریتش تصویب شد و بعد هم در چند لحظه برای کلیاتش رأی گرفتند و برای جزئیاتش هم در 15 دقیقه که این همان سهل اندیشی است.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 16 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز 24 مهرماه در نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم امام رضا (ع)، با اشاره به روز ورود کاروان سیدالشهدا (ع) به دشت کربلا، گفت: مطالب امام حسین در امروز که روز اول بود در زمین کربلا، دو عکس‌العمل داشت، یک عکس‌العملش با رویکرد برخی اصحاب سیدالشهدا بود که این‌ها حساب کردند با این حرف‌هایی که امام حسین می‌زند، با آن قصد و نیتی که این‌ها آمده‌اند سازگار نیست و دچار رخوت و تردید شدند که بمانند یا بروند؟

وی افزود: این‌که آقا می‌گویند اینجا خون ما را می‌ریزند، مردان ما را می‌کشند، اینجا بچه‌های ا را ذبح می‌کنند، چه کنند؟ بمانند یا نمانند؟ این‌ها دچار تردید شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد : رویکرد دوم برای فردی بود که خودش آمده جلوی امام حسین را گرفته و امام حسین را تا اینجا آورده و در این بن‌بست قرار داده، حر وقتی جملات ابی‌عبدالله را شنید، تکان خورد که واقعاً این‌ها بچه پیامبر را می‌کشند؟ عمق فاجعه اینجاست که خون پسر پیامبر را می‌ریزند؟

وی توضیح داد : عمق فاجعه را حر درک کرد، رویکردش این شد که از همان‌جا بنای انفصال گرفت تا آمد به سیدالشهدا پیوست و در رکاب ابی‌عبدالله به شهادت رسید اما  بعضی اصحاب امام حسین از همان ابتدا دچار رخوت و تردید شدند تا در تاریکی شب عاشورا گذاشتند و رفتند؛ تفاوت بین این دو دسته در چه بود؟

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه کربلا درس است و کربلا دانشگاه و آموزشگاه بزرگیست سئوال کرد: تفاوت این دودسته چه بود؟ آنی که عمق فاجعه را شناخت و دید که قصه دارد به‌جایی می‌کشد که خون پسر پیغمبر روی زمین بریزد و آن‌هایی که عمق فاجعه را ندیدند، منافع خودشان را سنجیدند، دچار تردید شدند و بعد هم رفتند؛ بین این دو بینش و این دو دید چه تفاوتی است؟

http://sdi14.persiangig.com/video/alamolhoda/Alamolhoda%20-%201390-10-30%20-%20Parke%20Mellat%20-%20Emad%20-%20Afroogh%20-%20Mashaei.png

وی همچنین درباره فرجام برجام در مجلس نیز اظهار کرد: بدون توجه به این تحقیقات 40 روزه و این تعمقات 40 روزه یک طرح دوفوریتی آوردند، دو فوریتش تصویب نشد، یک‌فوریتش تصویب شد، بعد هم آمدند در چند لحظه برای کلیاتش رأی گرفتند و برای جزئیاتش هم در 15 دقیقه برای مطلبی که حداقل 15 سال این کشور با دیگران گرفتارش خواهند شد، 15 دقیقه رأی گرفتند برای جزئیاتش و این‌جور برخورد کردن، این همان سهل اندیشی است.

وی افزود: نمی‌خواهیم بگوییم این‌ها آدم‌های خوبی نیستند، هرکس بخواهد از مخالفین، این‌ها را کاملاً مورد توبیخ قرار بدهد به‌عنوان عناصر غرب‌زده یا وابسته به دیگران، این توهین، اهانت و گناه است، خدا نمی‌بخشد؛ از آن‌طرف هم اگر کسی بخواهد مخالفین را متهم کند به معامله‌گر با تحریم و کاسب تحریم، آن را هم خدا نمی‌بخشد، نه مخالف و نه موافق هیچ‌کدام دشمن این نظام نبودند، منتها این عزیزان ما، سهل اندیشی کردند، این برجام چه تصویب کنند و چه تصویب نکنند، اما یک جریانی است که عمق دارد و ممکن است عمقش فاجعه‌آمیز باشد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: در تمام طول این مدت از اول انقلاب سابقه ندارد یک موضوعی که در یک کمیسیون عادی مطرح می‌شود، برای این موضوع طرح بیاورند، منتظر نتیجه کمیسیون می‌مانند، یک موضوعی که سرنوشت کشور، درگیری کشور حداقل 15 سال با این موضوع، حتی سرنوشت انقلاب به این مسئله بستگی دارد، این را بیایند در 15 دقیقه جزئیاتش را تصویب کنند، این سهل اندیشی است، اگر به این سهل اندیشی توجه داشتند، خدا نمی‌بخشد، خدا نمی‌آمرزد؛ آخر این سهل اندیشی چه می‌شود؟ تصویب کنند که چه شود؟

وی ادامه داد : می‌گویند ما در تمام بندهای این طرح همه‌چیز را در نظر گرفتیم، چی را در نظر گرفتید؟ مهم‌ترین بند این طرح، بند هشتم این طرح است، در بند هشتم این طرح، این‌ها تصویب کرده‌اند که «دولت و سایر دستگاه‌های حاکمیتی و عمومی موظف‌اند در چارچوب مصوبات شورای امنیت ملی، تدابیر لازم را در نظر بگیرند تا در اثر اجرایی شدن برجام، به‌هیچ‌وجه اجازه فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در داخل کشور به آمریکا و دیگر دولت‌های خارجی داده نشود و فرصتی برای نفوذ یا سوءاستفاده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در اختیار استکبار جهانی قرار نگیرد، همین کفایت می‌کند؟

به گفته عضو خبرگان رهبری ، شورای عالی امنیت، اگر چیزی را تصویب کرد، به تأیید رهبری رسیده دیگر قانون مجلس لازم ندارد. اما دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی هم خود این‌ها اعضای شورای عالی امنیت هستند، اگر این‌ها تشخیص ندادند این مورد، مورد سوءاستفاده استکبار جهانی است، آن زمان باید چه کرد؟
 وی افزود: شما که 40 روز بررسی کرده بودید، آن نقطه‌هایی که در این برجام وجود دارد و ممکن است دشمن از این نقطه‌های نفوذ کند در جریان اقتصادی یا سیاسی کشور، این نقطه‌ها را تشخیص دادید، درآوردید و معلوم شده، الآن یک قانون برای بستن این منفذ بایستی تصویب می‌کردید نه یک کلیاتی که این‌جوری بخواهید به شورای امنیت و مردم توصیه کنید.

خطیب جمعه مشهد گفت: ببینید عزیزان، این واقعاً سهل اندیشی است، این دیگر مهم‌ترین بند ماده‌واحده است که تصویب کرده‌اند، این سهل اندیشی شد در این قضیه، ما با برجام نه موافقیم نه مخالف، مقام معظم رهبری هم به عهده مجلس گذاشتند، این حق مجلس است یا تصویب کند یا نکند، اما چرا این‌جور؟  170 سؤال در مورد جزئیات این طرح در مجلس شورای اسلامی بوده که نمایندگان 170 سؤال داشتند و اجازه ندادند یکی از این سؤالات مطرح شود؟ مگر غار سیکلوب است اینجا یا مجلس شورای اسلامی است؟ چرا این‌جوری برخورد می‌شود؟

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: این سهل اندیشی است، سهل اندیشی، صحابی سیدالشهدا را که به کربلا آمده می‌فرستد به بیرون، حر مأمور عمر سعد و ابن زیاد را می‌آید می‌کند صحابی امام حسین (ع) واقع‌بینی، واقع‌بینی، مأمور عمر سعد و ابن زیاد را یاور امام حسین می‌کند که در طول تاریخ تا به امروز همه ابرار، همه نیکان حتی ائمه معصومین در مقابل قبرش بگویند «بابی و انت امی و نفسی و اهلی و مالی و اسرتی»، این واقع‌بینی است و سهل اندیشی، آن صحابه‌ای که با ابی‌عبدالله به کربلا آمده، از دستگاه سیدالشهدا بیرون می‌کند، سهل اندیشی این نتیجه را دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار