برنامه های هفته گردشگری در قشم اعلام شد؛
تابناک هرمزگان- مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برنامه های هفته جهانی گردشگری امسال با تمرکز بر میراث و آداب و رسوم غنی و کهن جزیره و در راستای ارتقای صنعت گردشگری اجرا می شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 21 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان از قشم//  رستم گورانی با اعلام این مطلب بیان داشت: جزیره جهانی قشم از جاذبه های طبیعی بی نظیر و آداب و رسوم دیرینه و متمایز برخوردار است و همین موضوع موجب شده به جزیره تمدنی در خلیج فارس معروف شود.
وی ادامه داد: شرایط منحصر به فرد جزیره موجب توسعه صنعت گردشگری شده و می توان گفت هم اکنون گردشگری یکی از پویاترین و مولدترین بخش های اقتصادی و اجتماعی جزیره به حساب می آید.
به گفته گورانی از همین روی، هفته گردشگری در قشم از اهمیت دوچندانی برخوردار است و برنامه های متنوع این هفته در راستای ارتقای صنعت گردشگری به صورت گسترده در سراسر جزیره از شهر قشم تا روستاهای غربی اجرا می شود.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: نشست همياران رسانه اي ژئوپارك، فراخوان مسابقه عكاسي با موضوع جاذبه های گردشگری به مدت یک هفته، همايش گنجينه هاي ميراث انساني دريانوردي و لنج سازي جزیره جهانی قشم، آغاز دومین جشنواره قصه های محلی(چِک چِکا) و برگزاري نمايشگاه صنايع دستي از جمله مهمترین برنامه های هفته گردشگری به شمار می روند.
گورانی خاطرنشان ساخت: همچنین همایش تجليل از فعالين گردشگري، رونمايي از نرم افزار گردشگري و اپليكيشن ژئوپارك، رونمایی از تفاهمنامه همكاري گردشگري با آموزش و پرورش، برگزاری ورزش های بومی، مسابقه شتر سواری، کارگاه آموزشی بومگردی و سرمایه گذاری سبز، كارگاه آشنايي با حفاظت از ميراث طبيعي (جنگل حرا) (ويژه اقامتگاه هاي بومگردي غرب جزيره)، کارگاه آموزشی ایمنی در اسکله های گردشگری از دیگر برنامه های امسال هستند.
وی اظهار داشت: از دیگر برنامه ها می توان به جشنواره غذا و صنایع دستی به همراه موسیقی محلی، برگزاری مسابقات پدل بورد و كاياك، مراسم ازوا، پاكسازي ژئوسایت غار نمکدان، پاکسازی سواحل و نواختن زنگ گردشگری در هنرستان فروغ اندیشه اشاره کرد.

انتهای پیام//

برچسب ها: گردشگری قشم ، گورانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار