امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت شناخت مکر دشمن و خنثی‌کردن آن، گفت: دشمن در تلاش است با برجسته‌کردن مسائل مربوط به زن و حجاب و القائات مسموم، جامعه را فریب دهد و مقام و جایگاه پرافتخار زن در اسلام را وارونه و فقط در قالب پوشش جلوه دهد‌.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ 15 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به ایام حزن و اندوه رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، گفت: زیارت جامعه کبیره به خوبی اهل‌بیت را معرفی کرده است.

امام جمعه شهرکرد افزود: بسیاری از بزرگان دین به خواندن روزانه جامعه کبیره پایبند هستند لذا توصیه می‌شود تا حد امکان این زیارت را بخوانید و راه روشن را بشناسید.

وی خاطرنشان کرد: این خانواده با توحید ناب و بدون شرک و مخلص در مسیر پروردگار بودند و مسلمانان به خاطر داشتن این اولیای الهی ثروتمند هستند، هیچ مکتبی بالاتر از اسلام وجود ندارد و وعده الهی نزدیک است که روزی همه جهانیان زیر پرچم اسلام قرار گیرند.

نکونام با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، به قله نزدیک هستیم و لازمه حرکت در این مسیر، قوی شدن، انسجام، دشمن‌شناسی، مقاومت، وحدت و درک مکر دشمن است که با ولایت‌پذیری به دست می‌آید.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، قدرت از آمریکا سلب شده است و قدرت‌های غربی به سمت استهلاک در حرکتند لذا باید در این مسیر و تا رسیدن به قله مبارزه را ادامه داد و با چنگ و دندان ابرقدرت‌ها را شکست داد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است، گفت: در مسیر رسیدن به قله با انواع مکر‌ها و بحران‌سازی‌ها روبرو هستیم و می‌بینیم که دشمن با هزینه‌های گزاف و تدارک امکانات در تلاش برای خرابکاری است، اما به قول رهبر معظم انقلاب: شتر در خواب بیند پنبه‌دانه.

نکونام با اشاره به ضرورت شناخت مکر دشمن و خنثی‌کردن آن، افزود: دشمن در تلاش است با برجسته‌کردن مسائل مربوط به زن و حجاب و القائات مسموم جامعه را فریب دهد و مقام و جایگاه پرافتخار زن در اسلام را وارونه و فقط در قالب پوشش جلوه دهد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: پوشش مناسب برای همه هست و تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد بلکه ظرافت زن اقتضا می‌کند با داشتن پوشش مناسب ملعبه دست هوس‌بازان قرار نگیرد.

وی اظهار داشت: زن در تکامل انسانی با مرد برابر است، اما نباید از تفاوت‌های جنسیتی غافل شد و زن را به کالایی بی‌ارزش تبدیل کرد چرا که حجاب مناسب برای حفظ کرامت زن و رسیدن به مقصد متعالی است.

نکونام بیان کرد: جامعه‌ای که پوشش مناسب را برمی‌گزیند یکی از موانع سقوط را از پیش رو برداشته است و آن جامعه اسیر و گرفتار نمی‌شود.

وی اضافه کرد: متولیان امر از قبیل خانواده‌ها، آموزش و پرورش، دستگاه‌های تبلیغاتی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های علمیه، روحانیت و همه و همه وظیفه سنگینی برای تبیین این موارد بر دوش دارند و باید با روشن کردن راه، اجازه ندهیم دشمن راه به جایی ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار