روزنامه سیاست روز در یادداشتی به قلم فرهاد خادمی رفتار مسئولان در اطلاع رسانی توافق اخیر ایران و آمریکا را به نقد کشیده که بخشهایی از آن را میخوانیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 12 August 2023

از روز چهارشنبه گذشته چند رسانه آمریکایی خبر از توافق ایران و آمریکا در آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران و ۵ نفر از زندانیان آمریکایی دادند.
این اخبار بلافاصله در صدر اخبار جهان قرار گرفت و تفسیرهای متعددی نیز به همراه اخبار متناقض دیگر منتشر شد. کاخ سفید اطلاعیه داد، وزیر خارجه آمریکا مصاحبه کرد، مقامات کره‌ای و قطری مصاحبه کردند و حرف‌هایی زدند اما دریغ از یک سطر خبر صحیح و واقعی که از دستگاه دیپلماسی کشور منتشر شود و یا به رسانه‌های داخلی داده شود تا حقیقت را به سمع و نظر ایرانیان و حتی کشورهای دیگر برساند!
به راستی چرا؟ چرا هنوز آقایان دست اندرکار نمی‌خواهند به قدرت رسانه داخلی در اطلاع‌رسانی و اقناع افکارعمومی پی ببرند، چرا ما نباید مرجع چنین خبر مهمی باشیم؟ این مذاکرات و دستاوردهای آن بطور قطع و یقین برای ما یک برگ برنده محسوب شده که بدون برجام و بدون fatf توانستیم حقوق تضییع شده مان را احیاء کنیم! اینکه رسانه‌های غربی در چنین مواقعی میداندار می‌شوند و به عنوان مرجع اصلی بیان نتیجه مذاکرات عمل می کنند، معلوم است که افکار عمومی کشورمان نیز جذب رسانه‌های خارجی شده و مرجعیت آنان را می پذیرند و بقیه ماجرا را نیزهمگان می دانند...
دیشب رسانه‌های غربی خبر از انتقال زندانیان آمریکایی از زندان اوین به یک هتل و تماس تصویری آنان با خانواده‌هایشان دادند، به راستی چگونه می‌شود که آنان چنین اخبار دقیقی از داخل کشورمان دارند ولی رسانه‌های ما محروم از یک سطر خبر؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار