رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وقوع توفان گرد و خاک تا اواسط هفته آینده در مرز شرقی استان قابل پیش‌بینی است و هوا خنک‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 11 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از ایرنا، جواد نخعی روز جمعه در گفتگویی افزود: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بتدریج تا اوایل هفته آینده با تقویت اختلاف فشاری در شرق کشور به تناوب از ساعات عصر تا شب وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

وی گفت: همچنین در مرز شرقی استان به ویژه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه وقوع توفان گرد و خاک محتمل است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سرعت ورزش باد در علی آباد زارعین به ۹۰ کیلومتر، بندان ۷۲ و دهسلم به ۶۵ کیلومتر رسید، دید افقی در حاجی آباد زیرکوه به ۶ هزار متر مربع کاهش یافت.

وی افزود: دمای هوا تا شنبه تغییر محسوسی ندارد، اما روز‌های یکشنبه و دوشنبه یک تا ۲ درجه خنک‌تر می‌شود که نسبت به شرایط عادی فصل خنک‌تر است.

نخعی گفت: در شبانه‌روز گذشته علی آباد زارعین با کمینه دمای ۱۸ درجه خنک‌ترین و دهسلم با بیشینه دمای ۴۲ درجه گرمترین ایستگاه استان بود، تغییرات هوایی در مرکز استان هم بین ۲۱ تا ۳۴ درجه به ثبت رسید.

در پی تقویت باد‌های ۱۲۰ روزه در شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک از تیر امسال در خراسان جنوبی تشدید شده و کاهش کیفیت هوا در اغلب شهر‌های استان را به دنبال داشته است به طوری که برخی روز‌ها کیفیت هوای مرکز استان نیز در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار