در جشنواره ملی مهارت و با حضور استاندار خراسان جنوبی از ۲۴ برگزیده المپیاد و جشنواره مهارت حائز رتبه‌های ملی و استانی تجلیل شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ 09 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از فارس، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در جشنواره مهارت خراسان جنوبی اظهار داشت: در سفر نخست رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۰ میلیارد تومان به فنی و حرفه‌ای استان اختصاص یافت که تخصیص آن هم ۱۰۰ درصد بود.

وی بیان کرد: در جریان سفر دوم ایشان هم ۳۰ میلیارد تومان برای فنی و حرفه‌ای استان در نظر گرفته شده که از این مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز فنی و حرفه‌ای طبس و زیرکوه و ۲۰ میلیارد تومان هم برای تجهیز کارگاه‌های آموزشی اختصاص یافته است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از آفت‌های پیشرفت و توسعه این است که مهارت را جدی نگرفته‌ایم، بیان کرد: آینده، توسعه و پیشرفت از آن کسانی و جامعه‌ای است که حرفه و مهارتی بیاموزند.

قناعت عنوان کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه به موضوع مهارت دارد و در استان خراسان جنوبی هم به موضوع مهارت و کارآفرینی به صورت ویژه توجه شده است.

به گفته وی؛ اقدامات زیرساختی شاخصی در دولت سیزدهم در تمام استان‌های کشور علیرغم بدهی‌های به جا مانده از گذشته و برخی مشکلات اقتصادی در دست اجراست، در کنار این یکی از کار‌های زیرساختی کشور، کمک به توسعه آموزش است.

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که از سالیان قبل انتقال آب به خراسان جنوبی و راه آهن به مطالبه عمومی تبدیل شده، خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم با پیگیری‌های مستمر این دو طرح شاخص در مسیر اجرا قرار گرفته و طرح انتقال آب از دریای عمان در مرحله مسیریابی است.

قناعت افزود: در سال گذشته، ۱۲ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال در حوزه فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده که از این مقدار ۱۰ میلیارد تومان آن جذب شد و در سال جاری هم مبلغی برای این منظور اختصاص خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار