در روز های گرم شهر که آلودگی هوا امان مردم را بریده، مسیر قم گرمسار، یکی از کانون های گرد و غبار استان قم، حالا به محل تصادفات زنجیره ای تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ 18 June 2023

جاده مرگ لقب جدید کانون گردو غبار قم

به گزارش تابناک قم، برخورد شتر با خودرو 9 مجروح برجای گذاشت، این جمله تیتر خبری است در خردادماه سال 97 در استان قم، محل این حادثه اما جای بحث دارد، جاده گرم و خشکی که مدتی است باز به خاطر رقم خوردن تصادفات زنجیره ای در آن، نامش بر سر زبان ها افتاده است.

سابقه وجود محور های پر خطر در استان قم کم نبوده و برای مثال محور کهک نیز همین مسئله را داشت و پس از تصادفات دلخراش زیادی پروژه دو بانده سازی این جاده رقم خورد.

جاده قم گرمسار که این روزها با تصادفات زنجیره ای بر سر زبان ها افتاده و هر ارگان و نهاد مرتبط از جایگاه خود به ایراد سخن پیرامون آن می پردازد، مشکلات زیست محیطی نیز برای قم دارد که در لابلای خبر های تلخ تصادفات گم شده است.

سرهنگ مختار پناهی، رئیس پلیس‌راه استان قم در گفت و گویی  با اشاره به تصادفات زنجیره‌ای ماه جاری در جاده قم-گرمسار، اظهار داشت: ۷۳ کیلومتر از محور گرمسار در  حوزه استحفاظی استان قم قرار دارد که این بخش کویری است و یکی از کانون‌های گردوغبار است و قابل‌پیش‌بینی هم نیست باتوجه‌به حوادث اخیر در این محور با مسئولان از جمله ستاد بحران، منابع طبیعی، راهداری و بهره‌برداران این جاده جلسه‌ای برگزار کردیم دقیقاً بعد از جلسه شاهد گردوغبار لحظه‌ای بودیم، سرعت مجاز در اتوبان ۱۲۰ کیلومتر است و این ناگهانی بودن ورزش بعد و ایجاد گردوغبار باعث حادثه می‌شود.

تصادف زنجیره ای و آتش سوزی تانکر در محور قم - گرمسار

دهم خردادماه جاری بود که بر اثر کاهش سطح دید افقی براثر وجود ریزگردها در هوا تصادفی دلخراش در محور قم گرمسار صورت گرفت و ۳۰ خودرو در کیلومتر ۳۰ محور قم – گرمسار با یکدیگر برخورد کردند.

دومین پایگاه اورژانس در اتوبان قم گرمسار احداث می شود

بهزادی نیا سرپرست مرکز  در اخرین خبر در حوزه اورژانس این محور اعلام کرده است: دانشگاه علوم پزشکی قم با مشارکت خیرین دومین پایگاه اورژانس ۱۱۵ را در اتوبان قم گرمسار احداث می کند.

در اتوبان قم گرمسار، اورژانس قم دارای یک پایگاه عملیاتی است که با توجه به طول اتوبان و تردد زیاد، نیازمند احداث پایگاه جدید با همکاری بین سازمانی است.

محور قم گرمسار از آن قبیل از مسیرهای مواصلاتی مهم قم است که مسوولان استان می بایست با یک چاره اندیشی مناسب هم به معضل ممحیط زیستی آن ورود کنند و  هم موجب شوند با بالا بردن کیفیت این محور رضایت مسافران و رانندگان ماشین های سنگین که اغلب جزو خط ترانزیت هم هستند را جلب کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار