در یک صد و چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم با حداکثر آرای اعضا، 33 اسامی پیشنهادی شهیدان از میان 35 فقره نام برای معابر وخیابان های قم پذیرفته شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 12 October 2015
به گزارش تابناک قم، رئیس شورای اسلامی شهر قم در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم، گفت: علاوه بر بررسی طرح‌ها و لوایح به بررسی در مورد وضعیت تفریغ بودجه سازمان‌های شهرداری از جمله پسماند، قطار شهری و حمل و نقل که در کمیسیون تلفیق بررسی شده تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود:یک لایحه دو فوریتی نیز در این جلسه با نظر اعضاء تعیین تکلیف می شود.

در این جلسه عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز نام گذاری 35 فقره اسامی پیشنهادی در شوارع و معابر سطح شهر عنوان کرد: اسامی شهدای معزز برای کوچه‌های بی نام در برخی از مناطق و به خصوص پردیسان استفاده می شود.

وی تصریح کرد:از این این اسامی دو فقره از نام ها قبلا انتخاب شده بود که در کمیسیون 33 اسم تصویب شد که برخی از اسامی شهدا شامل شهید شیر خدا، شهید حسین قربانی، شهید زیرک، شهید علی اصغر کربلایی، رنگرز، شهید ایمانی، شهید حاجی احمدی و ...می باشد که هیچ یک از اسامی نیز تکراری نیست.

گفتنی است این لایحه با حداکثر آراء به تصویب رسید.

عواطف رستمی سخنگوی شورا نیز در این جلسه گفت: برخی لوایح در خصوص اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 1393 پیرامون سازمان مدیریت پسماند شهرداری، سازمان قطار شهری و سازمان حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد که نتایج مخالف و موافقی داشت که در نهایت به تصویب رسید.

وی توضیح داد:در کمیسیون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری با 97 درصد تحقق نسبت به بودجه 93، سازمان مدیریت پسماند شهرداری با 87 درصد تحقق بودجه نسبت به مصوب سال 93 و قطار شهری با 28 درصد تحقق نسبت به بودجه مصوب به تصویب رسید.

ذاکریان همچنین با اشاره به لایحه اخذ مجوز تشکیل شورای نام گذاری گفت: بر اساس این لایحه شهرداری قم در نظر دارد طبق بند 24 ماده 71 قانون شورای اسلامی نسبت به تشکیل شورای نام گذاری مرتبط با نام گذاری معابر و شوارع و با حضور اعضای معرفی شده اعلام نماید.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم ادامه داد:در این راستا رییس کمیسیون فرهنگی به عنوان رئیس شورای نام گذاری و 3 تن از اعضای شورا به عنوان عضو و مدیر عامل سازمان ورزشی و فرهنگی و معاونت خدمات شهری و یکی از اساتید دانشگاه و یک نفر از اساتید حوزه به انتخاب شهردار به عنوان عضو و و معاون ارتباطات مردمی به عنوان دبیر در شورای نام گذاری خواهند بود.

وی تصریح کرد: البته در این باره یک ابهامی وجود داشت که معلوم نبود شهرداری قصد دارد وظیفه را به شورا واگذار نماید یا شورای مقدماتی می باشد که به وظایف خود عمل می کند.

ذاکریان عنوان کرد: با توجه به این که این لایحه قابل اجرا می باشد و اعضای شورا در این باره حق رای ندارند در این باره قرار شد شورای نام گذاری بدون حضور اعضای شورای اسلامی تشکیل شود.

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم نیز در این باره گفت: طبق قانون شهرداری باید پیشنهادات خود را ارائه نماید تا کار کارشناسی شده انجام بپذیرد و ترکیبی از شورا و شهرداری بر آن نظارت کنند بر این اساس اگر لایحه به شهرداری رفت در این باره نظر ها ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنیم که شهرداری در باره این شورا پیشنهادات خود را ارائه نماید و شورا تصمیم بگیرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهرقم حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آتش زر نیز در این خصوص گفت: قبل از این یک شورای نام گذاری وجود داشت شورای اسلامی می تواند به عنوان تصمیم گیر و پیشنهاد دهنده در این شورای نام گذاری باشد هرچند سابقا تابلو را نصب می کردند و بعد از شورا می خواستند تا نام را تصویب کند در این باره نیاز است که حتما شورایی برای نام گذاری تشکیل شود.

مسگری در این باره گفت:برای عضویت در شورای نام گذاری از حضور مسئولان دارای صلاحیت بهره بگیریم.

گفتنی است در این جلسه نیز قانون تشکیلات و وظایف و انتصابات شورای اسلامی کشور این وظیفه بر عهده شورا می باشد که این لایحه به واسطه مغایرت با بند 24 ماده 71 از دستور جلسه خارج شد.

در ادامه جلسه مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی با اشاره به لوایح در کمیته تملک عنوان کرد: در جلسه قبل 8 پرونده داشتیم که یک مورد برای بررسی بیشتر برگشت داده شد یکی از این لوایح تغییر کاربری زمین به تجاری است که در این باره می توان با حمایت شورا ظرفیت های اقتصادی استان را بالا برد.

حجت‌الاسلام آتش‌زر بیان داشت:در این باره توافق نامه ای امضا شده بود در این باره یکی از راهکارهای مهم برای شهرداری تغییر کاربری در زمینه تجاری است که امیدواریم اعضای شورای اسلامی شهر این لایحه را تصویب کنند تا در آینده این اراضی را به ارزش افزوده برسانیم ما اگر اجازه تجاری در زمین های مناسب بدهیم در آینده به وضعیت خوبی به لحاظ سرمایه ای دست می یابیم.

لازم به ذکر است این لایحه نیز با حداکثر اعضا تصویب شد.

در این جلسه همچنین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم لایحه ای در خصوص اخذ مجوز در جهت پرداخت یک دوم از هزینه بیمه مازاد عمر به بیمه سرطان عنوان کرد:برخی از کارکنان شهرداری می توانند به جای بیمه مازاد از بیمه سرطان استفاده کنند.

در این باره پس از بررسی ابعاد بیمه در مورد سرطان این لایحه نیز تصویب شد.

در این جلسه لایحه اخذ مجوز افزایش عوارض ارزش افزوده خیابان جمهوری اسلامی نیز بررسی شد که در این باره عواطف رستمی سخنگوی شورای اسلامی شهر قم توضیح داد:یکی از مشکلات شهرداری عدم رضایت مردم در جهت ارائه زمین و تعویض با زمین دیگری است.

در این باره بختیاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم بر بازگشت لایحه و بررسی دقیق ابعاد این لایحه تاکید کرد اما در نهایت با حداکثر آرا این لایحه نیز تصویب شد.

همچنین در این جلسه لایحه اخذ مصوبه اصلاحات دو اساسنامه سازمان قطار شهری از لایحه‌های کمیسیون تلفیق شورا بررسی شد که بر اساسبند 15 ماده 71 قانون مبنی بر تشکیلات و انتخابات شورای کشور به تصویب رسید.

خاطرنشان می شود به طور کلی در این جلسه 13 لایحه و طرح مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت که حداکثر این لوایح تصویب شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار