مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبرداد :
مدیرکل منابع طبیعی استان از استقرار یگان حفاظت از جنگل در کلیه شهرستان ها در راستای تحقق اهداف عالی سازمان مبنی بر حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و عرصه های جنگلی استان خبرداد
کد خبر: ۱۱۰۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ 25 April 2023

صبح امروز جلسه هم اندیشی اجرای طرح چاه توصیفی بانکول با حضور استاندار، تعدادی از مدیران استانی ،مدیرعامل مهندسی توسعه گاز ایران ،مدیرکل منابع طبیعی و اعضای کمپین نجات بانکول برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام ،پس از صحبت های استاندار و تشریح طرح از سوی مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران، تعدادی از نمایندگان کمپین نجات بانکول نکته نظرات خود را در خصوص حواشی زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی بانکول ارائه نمودند.

مدیر کل منابع طبیعی استان نیز در حاشیه این نشست در گفتگویی با خبرنگار ما گفت :منابع طبیعی استان با تجهیز و استقرار یگان حفاظت در کلیه شهرستان ها در راستای تحقق اهداف عالی سازمان، مبنی بر حفاظت و صیانت از منابع طبیعی حضور فعالی در این عرصه دارد.

 

وی احیا عرصه ها و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی را از دیگر وظایف یگان های فعال در عرصه های طبیعی عنوان کرد و ادامه داد : از تمام ظرفیت های داخلی و برون سازمانی در راه صیانت از عرصه های طبیعی استان بهره گیری خواهیم کرد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

ابراهیم پیرزادیان افزود : سیاست اصولی و اجرایی اداره کل  منابع طبیعی استان در درجه اول فرهنگ سازی ،آموزش و ترویج منابع طبیعی و سپس شناسایی عوامل مخرب عرصه های طبیعی استان و همچنین  تشکیل پرونده قضایی برای دستگاه قضایی می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با گوشزد ضرورت حضور همگانی برای صیانت از عرصه های طبیعی تصریح کرد: با توجه به مراتب فوق سامانه های ۱۳۹ و ۱۵۰۴امداد جنگل آماده دریافت گزارشات مردمی بمنظور بررسی تخلفات احتمالی توسط اشخاص حقیق و حقوقی می باشد .

وی تاکید کرد : پرسنل امداد جنگل بصورت شبانه روزی این آمادگی را دارا هستند که به محض دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه های یاد شده ،در کوتاهترین زمان ممکن موضوع را در دستور بررسی و اقدام فوری قرار دهند .

وی در پایان یادآور شد : با توجه به بارندگی های خوب سال جاری و رشد فراوان پوشش گیاهی ،در تابستان پیش رو تمهیدات  صیانتی موثری اندیشیده شده که به مرور به اطلاع هم استانی های طبیعت دوست خواهد رسید

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار