رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تعداد پروژه‌های نیمه تمام استان را حدود 1900 پروژه اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 12 October 2015
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تعداد پروژه‌های نیمه تمام استان را حدود 1900 پروژه اعلام کرد.

طهمورث الیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، به دو اقدام منفی دولت‌ گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه دو اقدام دولت گذشته از جمله بحث بی انضباطی مالی و نیز بحث تعریف پروژه‌های عمرانی بسیار موجب شده تا امروز شاهد نتایج منفی آن در شاخص‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشیم.

وی افزود: متاسفانه در نتیجه بی‌انضباطی مالی که آن زمان در حداکثر خود قرار داشت، در آن سالها تورم حدود 48 درصد و نرخ رشد اقتصادی منفی و نیز کاهش نرخ سرمایه گذاری را شاهد بودیم.

الیاسی یکی از اقدامات نامناسب دولت‌های گذشته را بحث تعریف پروژه‌های عمرانی بسیار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر به اندازه 25 سال آینده کشور پروژه عمرانی تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تکمیل این پروژه‌‌ها رقمی حدود 200 هزار میلیارد تومان را روی دست دولت گذشته و حداقل 25 سال زمان نیاز است تا بتوان این پروژه‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری رساند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه تعداد پروژه‌های نیمه تمام استان را حدود 1800 تا 1900 پروژه اعلام کرد و افزود: برای تکمیل این تعداد پروژه بر اساس قیمت‌های سال 1392 مبلغی در حدود 20 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

وی اظهار کرد: این میزان اعتبار در حالی برای تکمیل پروژه‌های استان مورد نیاز است که مجموع اعتباراتی که دولت تلاش دارد در سال جاری به پروژه‌های عمرانی کشور اختصاص دهد مبلغی در حدود 22 هزار میلیارد تومان است.

الیاسی افزود: این بدان معنی است که چنانچه تمام بودجه عمرانی یک سال کشور را به استان بدهند می‌توان تمامی پروژه‌های نیمه تمام استان را تکمیل کرد و این یعنی اینکه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تمامی استانها باید حدود 31 سال صبر کرد.

وی اظهار کرد: در همین راستا دولت ساز و کارهایی را در جهت اولویت بندی پروژه‌ها و تکمیل آنها بر اساس نقش حاکمیتی، اولویت بالا و پیشرفت فیزیکی بالا تدوین کرده است.

الیاسی افزود: بر اساس این برنامه‌ریزیها پروژه‌هایی در سال جاری و سال آینده در اولویت تکمیل و بهره‌برداری و اختصاص بودجه هستند که اولا منافع بیشتری برای عموم جامعه از نظر خدمات رسانی داشته و نیز نقش حاکمیتی بالا و پیشرفت فیزیکی بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه اظهار کرد: دولت امسال تمام تلاش خود را دارد تا علی‌رغم تمام فشارها به لحاظ تامین بودجه هزینه‌ای کشور و نیز بحث تامین اعتبار طرح هدفمندی یارانه‌ها که رقمی سالانه در حدود 42 هزار میلیارد تومان می‌شود، امسال رقمی در حدود 22 هزار میلیارد تومان اعتبار را به بحث پروژه‌های عمرانی اختصاص دهد.

الیاسی در خصوص بودجه استان در سال جاری نیزگفت: امسال رقمی در حدود 455 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی به کرمانشاه اختصاص داده شده که با گذشته نیمی از سال حدود 220 میلیارد تومان، یعنی 46 درصد آن به استان تخصیص شده است.

وی با بیان اینکه هر یک از پروژه‌های ملی استان نیز اعتبارات ملی خود را دارند، گفت: امسال همچنین 655 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان اختصاص داده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار