یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی به نقش خوردن صبحانه ای کامل در حالات رفتاری دانش آموزان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان با خوردن صبحانه ای کامل مثبت آموز و مثبت اندیش می شوند.
کد خبر: ۱۰۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 10 October 2015
یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی به نقش خوردن صبحانه ای کامل در حالات رفتاری دانش آموزان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان با خوردن صبحانه ای کامل مثبت آموز و مثبت اندیش می شوند.

فرزاد بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوردن صبحانه موجب تنظیم سوخت و ساز بدن و متابولیسم شده و به دانش آموزان انرژی و نشاط می بخشد.

وی به نقش صبحانه در شرایط روحی و حالات رفتاری دانش آموز اشاره کرد و ادامه داد: کاهش قند خون به هنگام صبح، موجب عصبانیت، کم حوصله گی، تاری دید، کاهش یادگیری، لرزش دست و حتی خوب ندیدن و خوب نشنیدن دانش آموز در کلاس می شود.

بابایی افزود: در چنین شرایطی دانش آموز به بهره هوشی و ناتوانی خود در یادگیری بدگمان شده و به فشار روحی دچار می شود در حالی که خوردن یک صبحانه کامل همه این مشکلات را رفع خواهد کرد.

وی در خصوص یک صبحانه کامل گفت: صبحانه کامل مخلوطی از نان و غلات و پروتئین است که می توان به نان، پنیر وعسل و یا شیر به همراه تخم مرغ و خرما اشاره کرد در این میان نباید از تکه های میوه غافل ماند.

به گفته این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، صبحانه کامل باید حداقل 20 درصد کالری روزانه بچه ها را تامین کند و در غیر این صورت موجب کاهش کارایی بدن می شود.

وی با بیان اینکه نخوردن صبحانه موجب اختلال در مکانیزم های قند خون می شود گفت: پس از خوابی هشت ساعت هنگام صبح، قند خون دانش آموز پایین می آید که مصرف صبحانه به منظور تنظیم قند خون توصیه می شود.

به گفته وی، این مکانیزم های قند خون موجب خلق هورمون هایی می شود که بر روی حالات رفتاری دانش آموز تاثیرگذار است.

** ساعت هفت بهترین زمان خوردن صبحانه است

وی تصریح کرد: بهترین زمان خوردن صبحانه برای همه افراد به ویژه دانش آموزان، شش و نیم تا هفت صبح بوده و باید از صبحانه تا ناهار نزدیک به پنج ساعت فاصله باشد.

به گفته بابایی، دانش آموزان در ساعت 10 صبح باید میان وعده ای همانند صبحانه داشته که در کنار آن، خوردن مغز گردو، خرمای خشک، کشمش، پسته و بادام بدون نمک توصیه می شود.

وی با تاکید بر اثرات زیان بار چیپس و پفک بر رشد و نمو دانش آموز اظهار کرد: زیاده روی در مصرف آبمیوه به ویژه آبمیوه های صنعتی یکی از اختلالات رشد در کودکان و نوجوانان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار