کد خبر: ۱۰۸۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳ 10 January 2023

یادواره 141 شهید رضوانشهر، با هدف پاسداشت ایثار و مقاومتیادواره 141 شهید رضوانشهر، با هدف پاسداشت ایثار و مقاومت

فرماندار رضوانشهر گفت: بمنظور پاسداشت ایثار و مقاومت فرزندان شجاع ملت ایران، یادواره 141 شهید گلگون کفن و جاوید الاثر این شهرستان برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان رضوانشهر، عصر امروز سه شنبه بیستم دی مهندس سید نادرصفوی در جلسه ستاد بزرگداشت سرداران شهید رضوانشهر و پره سر گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین و پررونق‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که باید در برگزاری این یادواره‌ها اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی افزود: دفاع مقدس باید به الگوی جاویدان وهمیشگی برای نسل جوان تبدیل شود بنابراین باید از فرصت ها به خوبی بهره مند شویم و نسبت به انتقال این فرهنگ به آیندگان اهتمام داشته باشیم.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه، شهادت یعنی وارد شدن در حریم خلوت الهی و میهمان شدن بر سر سفره ضیافت الهی گفت: روز به روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته سنجی زندگی شهدا در جامعه ی ما رواج پیدا کند.

صفوی افزود: اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهداست و برگزاری مراسم و بزرگداشت شهدا کمترین کاری است که می توانیم ارادت خود را به شهدا و خانواده شهدا نشان دهیم و باتوجه به برکت تفکر بسیجی و جهادی که در سطح شهرستان و مسئولان وجود دارد،ان شاء الله بتوانیم با کمک و همراهی هم مراسم باشکوهی در سطح شهرستان داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر با بیان اینکه، همه ملت ایران زندگی مادی و معنوی خود را مدیون خون شهدا و ایثار جانبازان انقلاب اسلامی هستند بیان کرد: خانواده شهدا فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آن‌ها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی‌پایان در نزد خدای متعال دارد.

فرماندار رضوانشهر گفت: کار سخت و سنگین را شهدا انجام دادند و امروز نوبت ماست که برای رضای خدا، تقویت نظام، کشور و خشنودی ارواح طیبه شهدا گام برداریم.

وی اضافه کرد: پیروی از رهبر معظم انقلاب، انسجام، همدلی و پای انقلاب و ارزش‌های نظام ایستادن و اخلاص داشتن از انتظارات شهداست.

صفوی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا و زنده نگه داشتن رشادتها و از خود گذشتگی این عزیزان از برگزاری یادواره 141 شهید والامقام و 5 شهید گمنام این شهرستان همزمان با شهادت امام هادی(ع) روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه سالجاری بعداز نماز مغرب و عشاء در جوار مزار شهداء مسجد بقعه امین السلطان غریب بنده(ع) این شهرستان خبر داد.

امام جمعه شهرستان رضوانشهر نیز در این جلسه با گرامی داشت یادو خاطره شهدا اظهار داشت: نقش روحيه ايثار و شهادت‌طلبی ملت ايران در پيروزی و استمرار اين انقلاب عظيم در طول اين سال‌ها با وجود توطئه‌های دشمنان بسيار بی‌بديل است.

حضرت حجت اسلام و المسلمین محمد مهدی نژاد فومنی با بیان اینکه امروزه مقابله با تهديدات نرم دشمنان انقلاب اسلامی از وظايف ما است، گفت: ما در فضای تبلیغاتی ضعیف هستیم، لذا مدیران عملکرد نظام و خدمات دولت را برای مردم از طریق رسانه ها بیان کنند.

امام جمعه بخش پره سر نیز در این جلسه با تاکید بر پیگری مشکلات مردمی گفت: مدیران شهرستانی و کارشناسان ادارات با پیگیری و پاسخگویی به مراجعین در اسرع وقت به منظور رضایتمندی مردم اهتمام جدی داشته باشند.

حجت اسلام والمسلمین یگانه با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب تلاش می کنند حضور ما در برنامه های ملی و مذهبی و فرهنگی را کمرنگ کند، افزود: همانطوری که مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید دارند، لذا وظیفه همه ماست به هر طریق ممکن در این زمینه تلاش کنیم.

همچنین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رضوانشهر نیز در این جلسه با تاکید بر جهاد تبیین گفت: همه باید با جهاد تببین و روشنگری امید را در جوانان ایجاد کنیم.

سرهنگ پاسدار جهانبخش عزیزی افزود: امروز دشمن دنبال فرصت سوزی هاست، همه ما باید در اجرایی برنامه های فرهنگی شهرستان مشارکت همه جانبه داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد حجاب و مقام و منزلت زن گفت: با توجه در پیش بودن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن برنامه های خوبی در سطح شهرستان و ادارات خواهیم داشت، امیدواریم همه مدیران در این برنامه ها و همچنین یادواره شهدای والامقام شهرستان همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار