کد خبر: ۱۰۸۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ 19 December 2022

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

کرونا ویروس جادوگری که جهان را تحت تاثیر قرار داد ظالمانه یورش آورد و پیر و جوان، زن و مرد و حتی کودکان از گزند آن در امان نبودند، ناچار ماسک روی صورت‌ها قرار دادیم تا از طریق تنفس وارد بدنمان نشود. به صورت مداوم الکل به دستان و وسایل شخصی میزدیم تا ضدعفونی شوند.

با ساخت واکسن کرونا خیال مردم تا حدودی راحت شد و با تزریق واکسن از گزند بیماری و بستری شدن در بیمارستان در امان بمانیم، با جهش‌های مختلف این ویروس و سویه‌های جدید مرتبا در شهر‌های مختلف گسترش یافت.

بلای که کرونا به جان مردم انداخت فقط سلامتی را تحت تاثیر قرار نداد، وضعیت اقتصادی، بازار، گردشگر، ورزش، سینما و تلویزیون و ... را تحت شعاع خود قرار داد و به بسیاری از مشاغل آسیب‌های جدی وارد کرد.

حالا با این که شیوع بیماری کنترل شد و از وضعیت‌های قرمز، نارنجی، زرد و رنگبندی‌های کرونایی خارج شده است، اما بیماری به تور کامل تمام نشده است.

در سایه ساده انگاری ویروس کرونا، شروع فصل سرما و آنفلوانزا بیماری کرونا‌ها در حال افزایش است. طبق گفته‌های سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان میزان واکسیناسیون کرونا در خوزستان تفاوت چندانی نسبت به گذشته نداشته به گونه‌ای که اکنون ۸۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک نوبت، ۷۵ درصد نیز ۲ نوبت و ۳۶ درصد نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

در کوچه و بازار که قدم برداریم، یک نوع بی تفاوتی نسبت به بیماری ایجاد شده است و رعایت ماسک در جامعه و ادارات بسیار کاهش یافته و این کار خطرناک است و در دراز مدت شیوع گسترده بیماری را به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار