کد خبر: ۱۰۷۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ 23 October 2022

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

این روز‌ها که صدای دانش آموزان از مدارس به گوش می‌رسد و برای کسب علم و دانش راهی مدارس شدند، صبح با انرژی از خانه بیرون می‌آیند.

برای افزایش میزان سلامتی دانش‌آموزان و کنترل وزن آن‌ها و پیشگیری از چاقی، طرح غربالگری دانش‌آموزانباید اجرا شود، پس از ۲ سال خانه نشینی به علت شیوع کرونا دانش آموزان در مدارس حاضر هستند.

استفاده از تلفن همراه برای آن‌ها به جای کلاس درس به تنبلی و بی تحرکی آن‌ها دامن زد و اینک ظهر دانش آموزان در خیابان‌ها با چهر‌های خسته و بی انرژی گا‌ها دچار اضافه هستند.

برخی از دانش آموزان که اضافه وزن دارند در حیاط مدارس ارتباط درسی به هم سن و سالان خود ندارند و درفعالیت‌های ورزشی و بازی کردن با آن‌ها شرکت نمی‌کنند، این موضوع نگران کننده است، کلاس‌های درس ورزش یا همان تربیت بدنی فرصت خوبی برای افزایش سطح آمادگی جسمانی دانش‌آموزان فراهم می‌کنند، معلمان تربیت بدنی به این امر باید بیش از پیش بپردازند. گ

به منظور پیشگیری از اضافه‌وزن و اختلالات مرتبط با آن با برنامه‌ریزی دقیق و افزایش ساعات درس تربیت‌بدنی یا فعالیت‌های فوق‌برنامه ورزشی در مدرسه و حتی خارج از برنامه درسی در محل مدارس، می‌توان به مقابله با این معظل رفت.

استفاده از تغذیه سالم، و صبحانه مفید از دیگر موضوعاتی است که در داشتن تنسب اندام و وزن بدنی ایده آل برای محصلان مهم است.

برنامه‌ریزی برای عرضه غذای سالم و مواد غذایی مجاز در پایگاه‌های تغذیه مدارس مطابق با دستورالعمل‌های موجود، نیز می‌تواند علاجی بر چاقی بیش از حد دانش آموزان باشد تا از مصرف تنقلات مضر، خوراکی‌های غیر بهداشتی جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار