سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از ساخت مکان‌هایی در پارک محیط بان به منظور نگهداری از حیوانات گوشتخوار خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 24 August 2022
به گزارش «تابناک البرز» رمضانعلی پور رستمی، گفت:  پارک محیط بان اولین پارک طبیعی کشور است که حیوانات در آن در قفس نیستند و به صورت آزاد زندگی می‌کنند و  این پارک به صورت یک اکوپارک خاص حیاط وحش در زمین‌های شمالی حصار کرج تا تونل بیلقان در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود:  مساحت پارک محیط‌بان  حدود ۱۷.۵ هکتار  است و برای ساخت این پارک ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و در حدود ۷۵ راس از حیوانات علف خوار برای رها سازی در آن خریداری شده بود که در حال حاضر به دلیل قرارگیری در فصل زاد و ولد تعداد این حیوانات رو به افزایش است.

او گفت: از ویژگی‌های پارک محیط‌بان این است که دارای برج‌های دیده بانی و همچنین دوربین‌های دوربرد برای دیدن حیوانات و در حال حاضر ساخت مکان‌هایی برای حیوانات گوشتخوار نیز در دست اجرا قرار دارد.

پور رستمی افزود: پارک محیط بان همچنین مجهز به ۲ سکوی بازدید و ساختمان کلینیک دامپزشکی و سیلوی ذخیره علوفه بوده و تمامی الزامات یک پارک استاندارد حیاط وحش در این پارک پیش بینی شده است.

او گفت: حیواناتی نظیر گوزن، میش، قوچ گامیش، گور خرایرانی، شتر مرغ و لاما تعدادی از گونه‌هایی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار