معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۳۰۰میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به مرغداری ها و دامداری های استان مرکزی پرداخت شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ 09 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهندس حمید رضا کتانفروش افزود: با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که منجر به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شد واحدهای تولیدی بخش کشاورزی برای استمرار تولید و نقدینگی لازم نیاز به سرمایه بیشتری خواهند داشت در همین راستا مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت که بتواند با ارائه ساز و کارهایی نقدینگی لازم را برای واحدهای مذکور فراهم کند.
وی افزود: از این میزان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به عاملیت بانک کشاورزی برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای کوچک و متوسط ازجمله واحدهای دام، طیور، آبزیان، دامداری رو ستایی و عشایری و واحدهای گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت ۵۰۰ رأس و سایر دام‌های سنگین غیرصنعتی، واحدهای دو رگ بومی و غیره و واحدهای پرورش شتر مرغ، واحدهای طیور گوشتی تا ظرفیت یکصد هزار قطعه و واحدهای تکثیر و پرورش آبزیان پیش بینی شده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: از ۱۰ روز گذشته ثبت نام متقاضیان در سامانه تسهیلات اعتباری وزارت جهاد کشاورزی شروع شده که تا به امروز ۵ هزار و ۶۸۵ نفر در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۶۵۴ نفر با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و۵۶۷ میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شدند که تا به امروز ۴۱۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال شدند.
کتانفروش با اشاره به تخصیص اعتبار برای واحدهای بزرگ‌تر گفت: برای واحدهای بزرگ‌تر از این میزان مثل دامداری‌های شیری بالای ۵۰۰ رأس و مرغداری‌های بیش از ۱۰۰ هزار قطعه منتظر ابلاغ منابع جدید هستیم.
وی افزود: نرخ سود این تسهیلات بسته به ظرفیت تولید ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد است و واحدهای طیور گوشتی که ظرفیت تولید آنها کمتر از ۳۰ هزار قطعه است نرخ سود آنها ۱۰ درصد است، واحدهای بین ۳۰ تا ۵۰ هزار قطعه نرخ سود ۱۲ درصد و واحدهای بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار قطعه نرخ سود آنها ۱۵ درصد است و برای واحدهای بالای ۱۰۰ هزار قطعه قرار است نرخ سود ۱۸ درصد ابلاغ شود.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: دوره بازپرداخت برای یک دوره تولید معمولاً بین ۹ تا ۱ سال خواهد بود که بستگی به فعالیت هم دارد.
کتانفروش با بیان اینکه از این تسهیلات سهمیه‌ای برای استانی تعیین نشده گفت: این تسهیلات به صورت شناور و متمرکز بوده هر استانی که بتواند متقاضیان خود را در موعد مقرر به بانک معرفی کند و متقاضیان تأخیری در ارائه مدارک به بانک نداشته باشند و به عقد قرارداد و پرداخت برسد می‌توانند از این منابع استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار