با حضور شاعران ایرانی و خارجی برگزار شد؛
ویژه برنامه «رشحه نور: عصر شعر فراملی جلوه جهانی امام خمینی رحمت الله علیه» با محوریت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و چند تن از شاعران از ایران، لبنان، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و... برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶ 06 June 2022

به گزارش تابناک رضوی، ویژه برنامه «رشحه نور: عصر شعر فراملی جلوه جهانی امام خمینی رحمت الله علیه» با محوریت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و چند تن از شاعران از ایران، لبنان، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و... برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد گفت: بطور قطع ابتکار محفل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری ویژه برنامه «رشحه نور» با محوریت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) باعث آشنایی بیشتر مردم با ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی می شود.
وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در روز 14 خردادماه 1401 در اجتماع مردم، تصریح کرد: ایشان در این سخنرانی به نکته مهمی اشاره کردند و آن نکته این بود که «امام خمینی(ره) روح جمهوری اسلامی ایران است و اگر این روح نباشد، جمهوری اسلامی تنها نقشی بر روی دیوار است». در واقع این جمله اشاره به این مسئله دارد که هر کاری فرهنگی که با محوریت زندگی و شخصیت امام خمینی(ره) صورت می گیرد باید در این خط و مسیر باشد.

سبزیان با بیان اینکه برگزاری این محافل عرض ارادت کتابخانه ای به ساحت امام راحل(ره)، اظهار داشت: در واقع هدف ما، صدور آرمانهای انقلاب و ارزشهای جمهوری اسلامی در کنار سیستم مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران به جهان است. همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند «جمهوری اسلامی ایران در هیچ جای جهان بدون نام امام خمینی(ره) شناخته شده نیست».
وی با بیان اینکه یاد و خاطره امام راحل(ره) همچنان زنده و جاوید است، افزود: امروز همه ما مسئولیت شناساندن سیره و دیدگاه امام خمینی(ره) در جامعه هستیم.


در ادامه محمد کاظم کاظمی، شاعر افغانستانی با اشاره به برگزاری شب شعر در نخستین روز رحلت امام خمینی(ره) با عنوان «در سوگ آفتاب» به همت کنگره شعر حوزه های علمیه در مشهد گفت: در آن شب بسیاری از شاعران به خواندن اشعار خود با محوریت ارتحال امام (ره) پرداختند، اشعاری که در همان روز سروده شده بود.
وی در ادامه به خوانش سروده خود در اولین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با عنوان «پس از او» پرداخت.
همچنین سید فضل الله قدسی، روحانی و شاعر افغانستانی ضمن تشکر از برگزاری این محفل ادبی و اشاره به حضور خود در جبهه های جنگ افغانستان گفت: در آن ایام اخبار سلامتی امام راحل(ره) از طریق رادیو پیگیری می کردیم و نگران سلامتی ایشان بودیم. هنگامی که خبر رحلت ایشان منتشر شد مجاهدین افغانستان به مانند آنکه پدر خود را از دست داشته باشند به سوگواری و عزاداری پرداختند.
وی نیز در ادامه به خوانش شعر خود با عنوان «یادگار خورشید» پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار