کد خبر: ۱۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱ 04 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از فارس،ابراهیم فخری رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد آذربایجان غربی طی سخنانی اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون از 48 مهدکودک، یک مهد قرآنی، سه اردوگاه آموزشی و 130 مورد بازرسی از تجهیزات بازی مستقر در پارک‌ها و زمین‌های بازی از طریق شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده اقدام شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 700 وسیله بازی در مراکز بازی شناسایی و در سامانه ثبت شده است، افزود: برای مالکین و بهره‌برداران این مراکز گذرواژه و نام کاربری جهت ثبت درخواست بازرسی در سامانه صادر شده است.

فخری ادامه داد: در حال حاضر حدود 500 مهدکودک، 500 زمین بازی، 10 شهربازی، اردوگاه‌های آموزش و پرورش و مهدهای قرآنی تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در 42 شهر استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها 10 درصد از تجهیزات بازی شناسایی شده است، ادامه داد: در حال حاضر هیچ یک از زمین‌های بازی استان متعلق به شهرداری‌ها، تجهیزات بازی مستقر در مهدکودک‌ها، اردوگاه‌های آموزشی و مدارس مجوز بهره‌برداری استاندارد ندارند و تنها حدود 70 وسیله بازی متعلق به بخش خصوصی مستقر در شهربازی‌های ارومیه، خوی و بوکان دارای مجوز استاندارد هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، با تشکیل شورای فنی استان با حضور تمام ادارات مسئول تشکیل و مقرر شد با توجه به توافق‌های صورت گرفته، اماکن بهره‌بردار از این نوع تجهیزات نسبت به استانداردسازی تجهیزات در اسرع وقت اقدام کنند.

فخری اضافه کرد: کلیه تجهیزات بازی مستقر در اماکن عمومی شامل شهربازی‌ها، پارک‌ها و زمین‌های بازی، خانه‌های بازی، مهدهای کودک، مدارس، ‌رستوران‌ها و سایر مراکز آموزشی و تفریحی در صورت استفاده به شکل عمومی مشمول رعایت استانداردهای اجباری بوده و بهره‌برداران و مالکین مکلف به اخذ مجوزهای لازم استاندارد هستند.

وی به ایجاد سامانه نظارت بر وسایل تفریحی توسط سازمان ملی استاندارد برای ارائه گزارش‌های مردمی اشاره و اظهار کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.isiri.org نسبت به استعلام استاندارد بودن مراکز تفریحی و همچنین گزارش وجود مراکز تفریحی دارای تجهیزات فاقد مجوز استاندارد اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار