رئیس ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از مجموع ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت کشور ۳۷ میلیون هکتار عرصه‌های ملی و منابع طبیعی هستند که با تلاش‌های این نهاد و همکاری دستگاه‌های مربوطه ۱۲۹ میلیون هکتار معادل ۹۵ درصد سنددار شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ 01 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،حسن بابایی در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته، بیش از ۹۰ درصد املاک دولتی دارای سند هستند و برخی املاک از جمله املاک آموزش و پرورش مستند مالکیت ندارند که مقرر شده دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راستای تهیه مستندات اقدام لازم را انجام دهند.
وی تاکید کرد: اجرای این طرح در حوزه اراضی زراعی و کشاورزی امسال هدفگذاری شده، هر چند سال‌های گذشته اقداماتی در این راستا صورت گرفته و این مهم مدنظر ویژه است تا سال آینده اراضی کشاورزی به یک وضعیت مطلوب برسند.
رئیس سازمان‌ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: در راستای جلوگیری از جعل اسناد، یک برنامه راهبردی در سازمان تعریف شده تا در آینده تمام اسناد به صورت الکترونیکی صادر شود که در این راستا، سند در سامانه ثنای شخص ثبت می‌شود و فرد برای نیاز به این سند با مراجعه به دفترخانه‌ها می‌تواند سند را در سامانه رویت کند و نیاز به سند فیزیکی نیست.
بابایی ادامه داد: اقدام به حدنگاری و صدور اسناد در حوزه زراعی و شهری و مسکونی بهترین راهکار برای جلوگیری از جعل سند و دخالت افراد سودجو در اخذ سند است.
وی عنوان کرد: استان مرکزی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که قریب به ۲ میلیون هکتار این مساحت عرصه‌های ملی و منابع طییعی هستند که در این استان یک میلیون و ۹۳۰ هزار هکتار قریب به ۹۸ درصد از اراضی ملی سند دار شده‌اند.
معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: ۵۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که تنها ۸ هزار هکتار معادل یک و نیم درصد صاحب سند هستند.
غباررویی مزارشهدا باحضوراعضای شورایی قضایی،دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان، بازدید از واحدهای ثبتی منطقه یک و دو شهرستان اراک و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان،نشست با روسای واحدهای ثبتی استان مرکزی، جلسه شورای قضایی بامحور(حفظ حقوق بیت المال)استان، شرکت در نشست بانخبگان وکارکنان ثبت اسناد و املاک استان ، دیداربا اعضای کانون سردفتران، دفتریاران و سردفتران ازدواج و طلاق استان، حضور در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین از جمله برنامه‌های سفره یک روزه معاون اول قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار