دادستان کل کشور، احمدی نژاد و نماینده مجلس در بیرجند برای مردم سخنرانی کردند:
سرویس ویژه انتخابات -آخرین روزهای هفته ای که گذشت، استان خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان بیرجند، میزبان چهره هایی بود که این روزها به دنبال آرای مردم در دور جدید انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستند .
کد خبر: ۱۰۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸ 03 October 2015

به گزارش تابناک، حضور دادستان کل کشور که نماینده مردم خراسان جنوبی در خبرگان رهبری است؛ احمدی نژاد رییس جمهوری سابق که به دنبال زمینه سازی برای جلب آرای مردم خراسان جنوبی به نفع کاندیدای مورد نظر است و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی که برای حفظ قدرت در دور جدید انتخابات و حضور دوباره در مجلس تلاش می کند در جمع مردم محلات مختلف بیرجند و حومه، نشانه شکل گیری فعالیت های پوششی انتخاباتی است که به تدریج ابعاد هریک روشن تر و شاخص تر خواهد شد.

دادستان کل در بیرجند: باید حق جان‌باختگان فاجعه منا پیگیری شود و مقصران به جزای اعمالشان برسند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با جمعی از اهالی بیرجند بدون این که به موضوع انتخابات اشاره ای داشته باشد، بر محور اتفاقات روز سخنرانی کرد و با اظهار تاسف از فاجعه غم انگیز منا گفت: باید حق مظلومان و جان‌باختگان فاجعه خونین منا پیگیری شود و کسانی که در این حادثه مقصر بوده‌اند به جزای اعمالشان برسند.

حجت الاسلام رئیسی که در مسجد الغدیر بیرجند برای مردم سخنرانی می کرد، افزود: بی تدبیری آل سعود موجب شد که مسلمانان امروز در بهترین اعیاد اسلامی؛عید ولایت مرتضی علی (ع ) غمگین باشند.

دادستان کل کشور با اشاره به بیانات رهبری و هشدار ایشان به سعودی‌ها گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب کاری کرد که ادبیات سعودی‌ها در برخورد با ایران به کلی تغییر کرد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با تبریک عید ولایت به شیعیان، غدیررا تنها راه نجات جامعه بشری از تمامی مشکلات سیاسی، اخلاقی و رفتاری معرفی کرد و گفت: غدیر مشعل فروزانی است که پیش روی انسان قرار گرفته است.

دادستان کل کشور در ادامه انسان زیستن و با ولایت زندگی کردن را از دیگر پیام‌های غدیربرشمرد و گفت: ولایت الهی بالاترین نعمت است و انسان باید در تمام سلوک زندگی خدا را اطاعت کند.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: هیچ حاکمیتی جز حاکمیت الهی پذیرفتنی نیست و دشمنی استکبار با ایران اسلامی بر سر مسئله ولایت است.

وی از عید ولایت مولی علی (ع )به عنوان بزرگ‌ترین و بهترین عید بندگان خدا یاد کرد و گفت: پیام غدیر وحدت، ائتلاف، عبودیت پروردگار و پذیرش ولایت خدا است . غدیربه انسان درس چگونه زیستن می دهد و اگر در این عیدمبارک، دل ها را با دوستی امیر المؤمنین(ع) پیوند بزنیم، از برکات آن بیشتر و بهتر بهره خواهیم برد.

احمدی نژاد در بیرجند:هیچ موفقیتی بدون همراهی مردم به دست نمی آید

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان هم سخنران دیگر مجالس پایان هفته مردم بیرجند بود و محور سخنرانی خود را حقوق مردم انتخاب کرد تا طرفداران بیشتری را جذب کند.

به گزارش تابناک، احمدی‌نژاد در جشن عید غدیر در مسجد صدیقه طاهره(س) بیرجند، از اهالی خراسان جنوبی به عنوان مردمانی وفادار، فرهنگی، پرتلاش، کم‌توقع، موجب عزت و افتخار و مرزبانانی شجاع و امین برای ایران یاد کرد و گفت: تلاش گری و خستگی‌ناپذیری مردم این استان زبانزد است و افتخار می‌کنم اولین سفر استانی را در دوره رئیس‌جمهوری به استان خراسان جنوبی داشته‌ام.

وی با تاکید بر این اصل که هیچ موفقیتی بدون همراهی مردم به دست نمی آید،متذکر شد: اگر بهترین حاکمان در جامعه باشند ولی مردم با آنها همراه نباشند تأثیر خوبی در جامعه نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور سابق با بیان اینکه: اگر بخواهیم ایمان کامل در جامعه برپا شود و بستر شکوفایی انسان فراهم شود باید عدالت به‌طور کامل اجرا شود گفت: برای عدالت کامل راهی جز حاکمیت انسان کامل و امامی که مملو از عدالت باشد وجود ندارد.

احمدی نژاد گفت: وقتی پای عدالت وسط می‌آید خیلی‌ها عقب می‌کشند و جا می‌زنند، زیرا آن را به‌درستی انتخاب نکرده‌اند درحالی‌که وجود عدالت به نفع همه بشریت است.

وی عید غدیر را بزرگ‌ترین عید بشریت دانست و افزود: عید غدیر روز نتیجه‌گیری از زحمات تمام پیامبران الهی و تضمین حرکت پیامبران است.

احمدی نژاد گفت: پیامبر اکرم (ص) بیش از ۴۰۰ بار بر اصل امامت و جانشینی امام علی (ع) تأکید کرد.

وی سپس این نکته را مورد تاکید قرار داد که: انسان‌ها باید آزادانه و آگاهانه به اصل امامت و ولایت برسند. ولایت و امامت چیزی نیست که بشود بر کسی تحمیل کرد و اگر انسان آزادانه انتخاب کند زندگی آن‌ها عوض می‌شود.

رئیس‌جمهور سابق در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان حادثه منا گفت: یاد همه حجاج مظلوم حادثه منا به‌خصوص قربانیان ایرانی را که درنتیجه سوء مدیریت و یا توطئه دشمنان از بین ما رفتند را گرامی می‌داریم.

احمدی نژاد در پایان عنوان کرد: باید در جواب فردی که به من گفتند «به شما تهمت زیاد می‌زنند چرا جوابشان را نمی‌دهید؟» بگویم، من همه وجودم وقف و فدای مردم است و یک ثانیه از وقت مردم را به خودم اختصاص نمی‌دهم و خرج دفاع از خودم نخواهم کرد.

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس: قانون مبارزه با زمین‌خواری برای جنگل‌های شمال و خلخال بوده و نه برای اراضی خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در جمع مردمان یکی از روستاهای حومه بیرجند سعی کرد مطالبات بر زمین مانده اهالی را با اشاره به رابطه ای که با رییس مجلس شورای اسلامی دارد قابل حل مطرح کند تا مردم را به تلاش هایی که پیگیر آنهاست امیدوار نگهدارد.

وی با اشاره به تصرف بعضی از زمین‌های اطراف روستاها توسط منابع طبیعی گفت: در دیداری که با رئیس مجلس داشتم ایشان نیز خواهان اصلاح قانون در این زمینه بودند. زیرا این قانون بیشتر برای مبارزه با زمین‌خواری درجاهایی مثل جنگل‌های شمال و خلخال بوده است.

حجت‌الاسلام عبادی تاکید کرد: اگر منابع طبیعی جرات دارد باید جلوی زمین‌خواری در جنگل‌های شمال را بگیرد و نه در روستاهایی مانند خراسان جنوبی که سال‌ها با خشک‌سالی روبه‌رو هستند و لازم است با مردم مدارا شود.

وی همچنین به مشکل عدم آنتن دهی تلفن‌های همراه در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: در این باره هم دیدارها و پیگیری‌هایی با وزیر ارتباطات داشته ام و ایشان در سفر به استان قول دادند که تا پایان سال مالی جاری مشکل این روستاها را حل کنند.

به گزارش تابناک حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی که در جمع مردم روستای شارقنج سخن می گفت، پس از بررسی آثار غدیر در زندگی مسلمانان شیعه پیرو ولایت، به حادثه تاسف بار منا نیز پرداخت و گفت: تأمین امنیت و آرامش حجاج یکی از وظایف اصلی دولت عربستان است، ما به اختلافات داخلی عربستان کاری نداریم، اما این اختلافات نباید سبب ایجاد ناامنی در مراسم حج و جان باختن بیش از ۴ هزار مسلمان شود.

وی در این مورد به سخنان مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: این سخنان عربستان را به لرزه درآورد و در عمل سخنان قاطع ایشان مایه عزت و اقتدار مردم ایران شد. بنابراین ادبیات ما در برخورد با عربستان باید ادبیات رهبری باشد، از دولت نیز انتظار داریم که مواضع انقلابی شفاف بیان شود. یعنی بایددر عین حال که زبان دیپلماسی رعایت می شود، مواضع ایران نیز شفاف بیان شود تا عزت ملت ایران حفظ شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار