در نشست بررسی وضعیت شبکه بانکی استان اصفهان مطرح شد:
استاندار اصفهان بانک‌های این استان را مکلف کرد که سرمایه‌های در گردش و در تولید واحد‌های تولیدی را تامین کنند.
کد خبر: ۱۰۴۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴ 28 May 2022

 استاندار اصفهان در نشست بررسی وضعیت شبکه بانکی استان با بیان اینکه باید منابع بانکی به سمت فعالیت‌های تولیدی سوق داده شود گفت: آمار واحد‌های اقتصادی که در سال گذشته با کمک بانک‌ها به چرخه تولید بازگشتند قابل قدردانی، ولی اندک و ناکافی است.

سید رضا مرتضوی از نامتناسب بودن نسبت منابع به مصارف در بانک‌های استان انتقاد کرد و به مدیران چند بانک تذکر داد.

وی تاکید کرد: خط قرمز نظام این است که اگر یک واحد تولیدی به تملک بانک درآمد نباید به هیچ وجه فعالیت تولیدی آن تعطیل شود.

استاندار اصفهان از مدیران بانک‌های استان خواست که درخواست‌های خود برای افزایش اختیارات مصرف منابع را بفرستند تا در این زمینه رایزنی‌های لازم با مسئولان کشوری صورت گیرد.

مرتضوی نقش بانک در حیات اقتصادی کشور را به قلب تشبیه کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید وقفه‌ای در تزریق منابع مالی به بخش‌های مختلف، به ویژه بخش‌های تولیدی، ایجاد شود.

وی از مدیران برخی از بانک‌ها خواست تا واحد‌های تولیدی را در مضیقه قرار ندهند و با آنان همکاری لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری نیز در حاشیه این نشست با اشاره به نقش بی بدیل بانک‌ها در رونق تولید گفت: بانک‌های استان رتبه دوم کشوری از حیث میزان منابع مالی را دارند و انتظار می‌رود که کمک بیشتری به واحد‌های تولیدی بکنند.

امیررضا نقش با بیان اینکه دستگاه‌های استان موظف به ایجاد ۸۰ هزار شغل جدید هستند، افزود: با تکمیل هزار و ۶۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی، که نیمی از آن‌ها بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند، می‌توان حدود ۶۶ هزار شغل جدید ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: دستور‌های لازم به بانک کشاورزی و دیگر بانک‌ها برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحد‌های دام و طیور و صنایع تبدیلی کشاورزی داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :