کد خبر: ۱۰۴۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 28 May 2022
به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مصوبات این هفته ستاد استانی مدیریت کرونا پرداخت و گفت: دولت سیزدهم از روز‌های آغاز به کار، حفظ سلامت مردم را در اولویت خود قرار داد. 

وی افزود: در استان نیز با تاسی از سیاست‌های دولت در حوزه سلامت، نظارت‌ها بر واحد‌های تولیدی و کارخانجات در استان در راستای کنترل میزان آلایندگی، بیشتر خواهد شد. 

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه میزان آلایندگی‌های زیست‌محیطی برخی از واحد‌های تولیدی در استان قابل دفاع نیست، گفت: واحد‌های تولیدی که آلایندگی دارند، باید نسبت به نصب فیلتر‌های دقیق و مناسب اقدام کنند تا مشکلی برای سلامتی مردم و محیط زیست ایجاد نکند. 

استاندار همدان با بیان اینکه سلامت مردم، محیط زیست و پوشش گیاهی در استان، نباید در خطر آلایندگی‌های واحد‌های تولیدی قرار گیرد، تصریح کرد:  با وجود حمایت‌هایی که کلیت نظام از تولید و تولیدکنندگان دارد، با واحد‌هایی که دارای آلایندگی و برای محیط زیست و مردم خطری دارند، طبق قانون، برخورد قاطعانه خواهد شد.

وی با اشاره به نظارت و پیگیری  پدافند غیرعامل در جلسات مرتبط با سلامت و محیط زیست، گفت:  واحد‌های تولیدی با هرمیزان درآمدی که دارند، اگر برای سلامت مردم و محیط‌زیست خطری ایجاد کنند، در صورت عدم اصلاح رویه خود در فرصت مقرر، تعطیل خواهند شد.


قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه چند ماه، به واحد‌های تولیدی فرصت داده می‌شود تا در راستای نصب فیلتر‌های منطبق با استاندارد‌های روز دنیا، اقدام کنند، تاکید کرد:  با واحد‌های تولیدی هیچ اغماض و مماشاتی در راستای آلایندگی نخواهیم کرد؛ بنابراین به دنبال جریمه و یا تذکر نیز نیستیم، بلکه در صورت تمرد از قوانین و ایجاد مخاطره برای سلامت مردم، مجموعه‌های متخلف در اولین اقدام تعطیل خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار