استاندار کرمانشاه؛
استاندار کرمانشاه گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های اجتماعی و محور اقدامات فرهنگی می‌توانند به مرکزی برای مشورت، همکاری مردم و تصمیم گیری در مسایل اجتماعی تبدیل شوند.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷ 24 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ بهمن امیری مقدم در جلسه ستاد ساماندهی و هماهنگی مساجد استان کرمانشاه که امروز با حضور آيت الله علما نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه و آيت الله محمدی عراقي نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري برگزار شد؛ به ضرورت ایجاد زمینه ای برای اداره مسجد با مشارکت مردم  اشاره کرد و گفت: مساجد باید به پایگاه های بصیرت افزایی برای جهاد تبیین و محلی مورد اعتماد و امن برای حل مشکلات مردم تبدیل شوند. 
 
وی افزود: باز بودن مساجد برای مراجعه مردم و خواندن نماز در طول روز از جمله مطالبات مردم است و باید با برنامه ریزی این اقدام صورت گیرد و زمینه جذب جوانان را در این محیط معنوی و فرهنگی فراهم کرد.
 
استاندار كرمانشاه تأکید کرد: مساجد براي ايفاي نقش بيشتر خود نياز به تحول و ساماندهي دارند و وضعیت کنونی مساجد در شان مردم مومن کرمانشاه نیست.
 
بهمن امیری مقدم گفت: ساماندهي مساجد استان كار بسيار ارزشمندي است اما آنچه كه مشاهده مي شود مساجد استان به تلاش و جديت بيشتر براي ساماندهي براساس سند راهبردی نياز دارند.
 
وي بيان داشت: بعضي از مساجد مانند مساجد بين راهي از وضعيت خوبي برخوردار نيستند و با عنايت به اينكه كرمانشاه ميزبان زوار و محل تردد اين عزيزان به عتبات عاليات مي باشد؛ لزوم ساماندهي اين گونه مساجد بيشتر احساس مي شود.
 
نماينده عالي دولت در استان اظهار داشت: وضعیتی که در سطح مساجد کرمانشاه، به ویژه مساجد بین‌راهی استان دیده می‌شود، در شان مردم کرمانشاه، نیست.
 
استاندار كرمانشاه با اشاره به شور و علاقمندي مردم به ويژه نوجوانان و جوانان استان براي حضور در مساجد تصريح كرد: در بازديدهايي كه از برخي از مساجد استان داشتم واقعاً از اين علاقمندي و شعف جوانان استان براي حضور در مساجد بسيار خوشحال شدم اما ضرورت دارد كه براي حل مشكلات و ساماندهي مساجد تلاش های ويژه اي صورت بگيرد.
 
وي با بيان اينكه براي ساخت هر شهركي بايد حتماً ساخت مسجد به عنوان کتاب فرهنکی در نظر گرفته شود، گفت: از اين به بعد هيچ گونه شهركي ساخته نخواهد شد مگر اينكه ساخت مسجد و مجموعه فرهنگي آن در نظر گرفته شده باشد و شهرداران در اين زمينه بايد با جديت بيشتري ورود پيدا كنند.
 
وي تاكيد كرد: بايد براي حفظ نگهداري و اجراي برنامه هاي فرهنگي در مساجد راهكارهاي مختلفي تدوين و اجرايي شود و دستگاه هاي ذيربط در اين زمينه ضرورت دارد كه برنامه هاي خود را دنبال و پيگيري كنند.
استاندار كرمانشاه همچنين پاكيزگي، بهداشت و مجهز بودن مساجد استان را مورد تاكيد قرار داد.
 
وي با بيان اينكه مسجد پايگاه اجتماعي و فرهنگي بسيار قوي و منسجم براي پيگيري و اجراي برنامه هاي فرهنگي در سطح شهرها مي باشد،  گفت: مساجد مكان هايي هستند كه مي توانند بر نحوه رفتار و اخلاق افراد در جامعه تاثيرگذار باشند.
 
مقام عالي استان ادامه داد: مسجد يك نهاد فرهنگي، اجتماعي و اعتقادي است كه بايد اين مكان ها همچنان در جامعه تاثيرگذار باشند و كاركرد خود را براي بحث فرهنگ اخلاق و رفتار افراد ايفا نمايد.
 
استاندار كرمانشاه گفت:  باید حرمت مساجد را نگه داریم و با در نظر گرفتن فضاهایی برای استراحت و ارائه خدمات بین راهی، شاٌن مساجد را حفظ کنیم.
 
وي گفت: مساجد براي ايفاي نقش بيشتر خود نياز به يك تحول و ساماندهي نياز دارند كه ضرورت دارد همگي با همفكري و همكاري در راستاي اين مهم برنامه هاي خود را دنبال كنيم.
 
استاندار کرمانشاه همچنین بر ضرورت آموزش خُدام مساجد برای برخورد صحیح با نمازگزاران تاکید کرد و افزود: باید هیئت امنای مساجد با دیگر بخش‌های مسجد هماهنگ باشند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار