رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساماندهی محلات کم‌برخوردار و بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و محلات قدیمی مورد تاکید شورای ششم است.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 17 April 2022

محمد نورصالحی، روز یکشنبه در سی و هشتمین نشست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت نهادها و گروه‌های مردمی برای داشتن شهری زیست‌پذیر اظهار داشت: ساماندهی محلات کم‌برخوردار و پروژه‌های محله‌محور و خدمات شهری و کالبدی، بخش مهمی از طرح‌ها، برنامه‌ها و اولویت‌های شهری اصفهان است.
وی افزود: در پیش‌بینی بودجه شهرداری، فهرستی از تمام پروژه‌های منطقه‌ای در۲ جلسه تهیه و شاخص‌ها مشخص شد و این پروژه‌ها بزودی در همه محلات شهر آغاز می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهرداری برای رفع محرومیت‌های شهری آمادگی دارد زیرا توجه به بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و محلات قدیمی مورد تاکید شورای ششم است.

وی ادامه داد: آنچه شایسته کلانشهر اصفهان در احیای بافت فرسوده است؛ تفکیک و تمایز مفهومی و توجه به بافت کالبدی شهری است.
نورصالحی با اشاره به اینکه ساماندهی کالبدی و خدمات حوزه شهری، حمل‌ و نقل، امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، بخشی از بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده است؛ گفت: آنچه برای بافت فرسوده شهری مصوب شده، بازسازی این بافت و رونق و پیشتازی آن در حد منزلت شهر اصفهان است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان بدلیل معضلات زیاد نیاز به توجهو یژه دارد و نبود فضای سبز، پارک تفریحی و مناسب و ورزشگاه از جمله کمبودهای آن است.
حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، توجه به بافت فرسوده، رفع ترافیک خیابان باغ فردوس و ناهنجاری‌های فرهنگی ناشی از آن، تکمیل گام(فاز) دوم خیابان آزادگان، آسفالت معابر و توجه به اماکن بی‌دفاع شهری و مخروبه‌ها را از دیگر کمبودهای این منطقه عنوان کرد.
وی از شهردار اصفهان خواست تا هرچه زودتر اقدام به انتخاب شهردار مُتخصص، جهادی و با روحیه امید برای منطقه ۱۳ کنند.
محمدرضا فلاح عضو دیگر شورای شهر نیز در این جلسه بر ضرورت تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر شهرداری تاکید کرد و افزود: تمام شهرداری‌های کشور به تعهد خود در این زمینه اقدام کرده اند اما شهرداری اصفهان نسبت به این قانون کشوری کوتاهی کرده است لذا باید هرچه زودتر برای تبدیل وضعیت کارکنان خود اعم از شرکتی و حجمی اقدام کند.
عضو هیات رییسه شورای شهر اصفهان نیز اظهار داشت: بیشترین مراجعه به اعضای شورای شهر در باره مسائلی همچون تبعیض بین نیروهای شاغل قراردادی و حجمی و روش‌های برخورد با نیروهای انسانی و تعریف وظایف و مرخصی‌ نیروهاست.
فرزانه کلاه‌دوزان با اشاره به اینکه این امر موجب کاهش انگیزه و بهره‌وری در کار می‌شود، افزود:  یکی از مطالبات جدی ما از شهردار، تسریع در تبدیل وضعیت نیروها و ساماندهی آنهاست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :