مسئول سلامت مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: غربالگری بالینی و معاینات پزشکی 50 هزار دانش‌آموز پایه اول دبیرستانی در استان کرمانشاه انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 28 September 2015
مسئول سلامت مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: غربالگری بالینی و معاینات پزشکی ۵۰ هزار دانش‌آموز پایه اول دبیرستانی در استان کرمانشاه انجام می‌شود.

مهوش کر‌می اظهار داشت: به منظور بررسی وضعیت جسمانی دانش‌آموزان پایه اول دبیرستان طرح بررسی معاینات پزشکی تا پایان سال تحصیلی در مدارس استان انجام می‌شود.

مسئول سلامت مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه این معاینات با همکاری سازمان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، افزود: امسال این معاینات در بین دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی و اول دبیرستان انجام می‌شود.

کر‌می در مورد ضرورت معاینات پزشکی در این دوران گفت: با توجه به اینکه این گروه از دانش‌آموزان در دوره نوجوانی قرار دارند و در صورت وجود مشکلات جسمانی با عوارض غیر‌قابل جبرانی مواجه می‌شوند انجام این معاینات در این سنین در مدارس به‌منظور پیشگیری اهمیت دارد.

وی عنوان کرد: این معاینات در مدارس به‌منظور بررسی وضعیت جسمانی دانش‌آموزان برای انجام بهتر تکالیف مدارس انجام می‌شود که در صورت وجود مشکلات جسمانی در آنها رسیدگی شده و از انجام ورزش‌های سنگین برای آنها در مدارس جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به انجام غربالگری 89 درصدی بالینی و پزشکی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در سال گذشته، عنوان کرد: در طول اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان پایه اول 15 هزار دانش‌آموز پایه اول مورد معاینات پزشکی قرار گرفتند.

مسئول سلامت مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه سه هزار نو‌آموز پیش دبستانی نیز مورد غربالگری بالینی قرار گرفتند، بیان کرد: با انجام این معاینات دانش‌آموزان از نظر سلامت جسمانی و روانی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت وجود مشکل یا بیماری به پزشک مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

کر‌می در مورد اهمیت این معاینات در دانش‌آموزان پایه اول قبل از ورود به مدارس، گفت: با انجام این معاینات در صورتی که دانش‌آموزی دارای مشکل شنوایی، ذهنی و اختلالات رفتاری شدید باشد بررسی شده و در صورت لزوم به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار