سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت:تامین میوه شب عید در راستای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها در دستور کار این سازمان قرار داردو حضور این سازمان باهدف تامین میوه شب عید ، کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت انجام می شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 30 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی صفری در حاشیه برگزاری مانور سراسری بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی استان مرکزی افزود:در صورتی که قیمت میوه شب عید در استان مرکزی برای مصرف کننده مناسب باشد سازمان جهاد کشاورزی استان در این زمینه ورود نمی کند.
وی با بیان اینکه ۲۰ گروه در این استان وظیفه نظارت و بازرسی از بازار مصرف محصولات کشاورزی را برعهده دارند یادآورشد: این گروه‌ها با همکاری سازمان صمت، بسیج اصناف، استانداری این استان، سازمان تعزیرات و سپاه روح الله استان تشکیل و وظیفه نظارت و کنترل قیمت محصولات کشاورزی را برعهده دارند.
وی ادامه داد: قیمت محصولات کشاورزی و دامی به خصوص گوشت مرغ در استان مرکزی در شب یلدا به رغم کمبود امکانات با نظارت‌های انجام شده از وضعیت مناسبی برخوردار بود و کمبودی در این زمینه در استان وجود نداشت.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: قیمت گوشت مرغ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ۳۱۰ هزار ریال اعلام شده که با جوجه ریزی‌های انجام شده در ماه‌های گذشته این محصول اکنون با قیمت ۲۸۰ هزار ریال در سطح استان در بین مصرف کنندگان توزیع می شود.
صفری افزود: اکنون مشکلی در زمینه تامین گوشت مرغ در استان مرکزی وجود نداشته و با توجه به مازاد تولید این محصول در استان، ۳۰ درصد تولیدات به سایر استان‌های کشور ارسال می شود.
وی از افزایش ۱۳ درصدی جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور استان مرکزی در سال جاری خبرداد و گفت: با توجه به جوجه ریزی‌های انجام شده مشکلی در زمینه تامین این محصول در ۴۰ تا ۵۰ روز آینده در این استان وجود نداشته و جوجه ریزی برای تامین گوشت مرغ شب عید مردم استان در دستور کار قرار دارد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با یادآوری برگزاری مانور سراسری بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی استان مرکزی افزود: این مانور همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شده و ۴۰ گروه وظیفه بازرسی و نظارت بر عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها را برعهده دارند.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد:با واگذاری حوزه ی نظارت بر تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی، اکنون زنجیره تولید تا مصرف محصولات تحت کنترل قرار گرفته است.
صفری گفت: این وزارتخانه با در اختیار داشتن اطلاعات ۲ بخش تولید و عرضه و هماهنگی هرچه بیشتر بین این بخش‌ها، حمایت‌های لازم را از محصولات کشاورزی بر اساس بازار مصرف انجام می دهد.
وی توزیع هوشمند محصولات کشاورزی در استان مرکزی را از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و افزود: این طرح در راستای توزیع هوشمند محصولات کشاورزی و کنترل بازار این محصولات انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار