وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری ابرکوه با تاکید بر توسعه کشتهای گلخانه‌ای و پرورش دام‌های سبک و سنگین و طیور با حمایت‌های ویژه دولت، عنوان کرد: تلفیق کشاورزی با گردشگری در شهرستان ابرکوه می‌تواند جذابیت‌هایی در حوزه اشتغال ایجاد کند.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸ 17 December 2021

«سید جواد ساداتی نژاد» در سفر یک روزه خود به ابرکوه که در حاشیه سفر استانی رئیس جمهور به استان یزد انجام شد، پس از ادای احترام به شهدای شهرستان و بازدید از دو واحد تولید محصولات لبنی و مرغ تخم‌گذار، در جلسه شورای اداری شهرستان حضور یافت و با تاکید بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و همچنین پرورش دام‌های سبک و سنگین و طیور، اظهار کرد: علی‌رغم خشکی، کویری بودن استان و محدودیت‌های بسیار در حوزه آب، هوش کشاورزان منطقه بی‌نظیر است.

وی تصریح کرد: با همه مسائل و مشکلاتی که در بحران آب وجود دارد، بالاترین بهره‌وری را در حوزه استفاده از آب در مقایسه با سایر استان‌ها در همین استان یزد داریم.

ساداتی‌نژاد با بیان این که ابرکوه قطب کشاورزی استان یزد محسوب می‌شود، تصریح کرد: تمرکز در ابرکوه باید بر همین حوزه کشاورزی باشد و در کنار آن مسائل توسعه صنعتی که حق مردم شهرستان است، پیگیری شود لذا در حوزه توسعه کشتهای گلخانه‌ای، پرورش دام‌های سبک و سنگین و طیور با تأمین تسهیلات کمک می‌کنیم تا مشکلات برطرف شود.

وزیر جهادکشاورزی به مصوبه‌ای در خصوص کشت و توسعه گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل کم‌آبی منطقه از کشت و توسعه گیاهان دارویی حمایت جدی به عمل خواهیم آورد. همچنین در این سفر برای تأمین زیرساخت شهرک‌های کشاورزی مصوبه‌ای گذاشتیم که بخشی از آن به حمایت از زیرساخت‌ گلخانه‌ها در ابرکوه مربوط می‌شود.

نماینده ویژه دولت سیزدهم در ابرکوه همچنین از نگاه ویژه به پرورش شتر در استان یزد خبر داد و ابراز کرد: با توجه به این که بحث پروش ماهی تیلاپیا برای اولین بار در استان یزد آغاز شد، برای بخش آبزی‌پروری گلخانه‌ای در آب‌های شور و لب‌شور، در زمینه حمایت مالی و تسهیلاتی، مصوباتی را برای این سفر خواهیم داشت.

وی همچنین به ظرفیت بالای ابرکوه در صنعت گردشگری اشاره و تأکید کرد: تلفیق کشاورزی با گردشگری در این منطقه خشک می‌تواند جذابیت‌هایی هم در حوزه اشتغال ایجاد کند.

ساداتی‌نژاد در پایان اذعان کرد: تمام مشکلات منطقه در زمینه بحران آب، بخش سلامت، محرومیت‌های بخش بهمن و راه‌های مواصلاتی شهرستان را در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، مطرح و مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار