معاون وزیر آموزش و پرورش وعده داد:
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای به تأمین ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت خرید گوشی هوشمند و ۲ میلیارد تومان به منظور ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیاز ویژه خراسان جنوبی قول مساعد داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ 23 November 2021
 
به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سید "جواد حسینی" در نشست کمیته هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در حالی که فضای استاندارد برای هر دانش آموز با نیاز ویژه ۲۸ متر مربع است  میزان فضای موجود برای هر دانش آموز ۱۰.۵ متر مربع است.
وی، مناسب سازی در ابعاد مختلف آموزشی، تربیتی، سلامت، تربیت بدنی و عمرانی را مهم ترین اهداف تشکیل کمیته هماهنگی،پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی دانست و تاکید کرد: لازم است در جذب و تخصیص نیروی انسانی، سالانه سهمیه ۱۰ درصدی برای تأمین ۱۲ هزار نیروی اداری و آموزشی استثنایی کشور در نظر گرفته شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به فعالیت ۸۱۰ مرکز اختلالات یادگیری در کشور، تصریح کرد: از این تعداد ۲۲ مرکز اختلالات یادگیری در خراسان جنوبی مشغول ارائه خدمات به دانش آموزان با نیاز ویژه می باشد.
وی لازمه مداخله به هنگام برای پیشگیری از آسیب های جسمانی و توانبخشی کودکان با نیاز ویژه را کاهش سن سنجش عنوان و اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی در ۴ قلمرو طرح سنجش، ارتقاء کیفیت اختلالات یادگیری، توسعه طرح تلفیقی، فراگیر و مناسب سازی فضا و تجهیزات به دانش آموزان با نیاز ویژه خدمات ارائه می دهد.
"محمد علی واقعی" مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: هدف از تشکیل این کمیته استفاده از ظرفیت و مشارکت سایر دستگاه ها و موسسات در راستای ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز ویژه است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار