عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند
عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند روز گذشته در نشست خبری با اشاره به برگزاری شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در دانشگاه بیرجند، افزود: این گردهمایی با حضور ۱۵ کشور دنیا و ۳۷ دانشگاه داخلی و خارجی اسفند ماه برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ 14 November 2021


علی‌اکبر سام خانیانی یاد آور شد: این اولین باری است که از ۷۷ استاد زبان و ادب فارسی کشورهای مختلف در کمیته علمی این گردهمایی استفاده شده است. وی عنوان کرد: دبیران کمیته علمی گردهمایی از کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکیه، بنگلادش، اسپانیا، تونس، آلبانی، فرانسه، آمریکا، انگلستان، روسیه و قزاقستان هستند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا این گردهمایی به‌صورت مجازی ۱۴ تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، افزود: انجمن ترویج زبان و ادب فارسی قدیمی‌ترین انجمن علمی در رشته زبان و ادبیات کشور است که تاکنون ۱۵ همایش با عنوان گردهمایی بین‌المللی در کشور برگزار کرده است. وی مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این گردهمایی را ۳۰ آذر امسال اعلام کرد و افزود: تاکنون ۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده و اعلام نتایج داوری ۱۵ بهمن ماه است.
وی بیان کرد: با توان و ظرفیتی که در دانشگاه بیرجند وجود دارد، سعی کرده‌ایم همه پژوهشگران فعال در ارتباط با زبان و ادبیات فارسی دعوت شوند.
سام خانیانی با بیان اینکه پژوهشگرانی که از طریق ترجمه و موسیقی ادبیات فارسی را می‌شناسند، برای برگزاری این همایش با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی دعوت شده اند.
عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با اشاره به پژوهش در ادبیات کودک و نوجوان، آشنایی با نقد و نظریه‌های نوین، نقد آثار و بررسی وضعیت ادبیات معاصر، شعر پژوهی، نثر پژوهی، داستان پژوهی، ادامه داد: نقد و بررسی عملکرد رسانه‌ها و نهادها در موضوع ادب فارسی، ارزیابی وضعیت آموزش زبان فارسی در خارج از کشور، ارزیابی عملکرد کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی را از مهمترین محورهای این همایش بین المللی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار