طبق آخرین خبرهای رسیده از مکه مکرمه در حادثه تاسف بار منا حداقل 2 نفر از حجاج استان خراسان جنوبی جان باخته و 4 نفر نیز مجروح شده اند که در بیمارستان بستری هستند.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 26 September 2015

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی اعلام کرد: در واقعه منا شش نفر از حجاج خراسان جنوبی مصدوم شده بودند که دو نفر از آنان آقایان "مراد دلاکه" و "حسین سلیمان‌زاده" بهبودی خود را بازیافته و به کاروان‌ها باز گشته اند و 4 نفر به اسامی: آقایان "محمد مهدی رضاپور"، "علی حاجی‌پور"، "حسن همایونی" و "نعمت‌اله جهانبین" دربیمارستان‌های عربستان تحت درمان هستند.

به گفته ابوالفضل نوفرستی مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی در این واقعه متاسفانه 2 نفر از حجاج به اسامی آقایان: محمد چوبدار و علی اکبر دلیر از کاروان ۳۹۰۰۹ خراسان جنوبی نیز جان خود را از دست داده اند.


به گزارش دفتر نمایندگی تابناک در بیرجند: از استان خراسان جنوبی یک هزار و ۸۹ زائر در قالب هشت کاروان به حج تمتع اعزام شده بودند. از كل تعداد زائرين خراسان جنوبی 501 نفر زن و 588 نفر مرد بوده اند. مسن ترين فرد كاروان امسال،خانمي 92 ساله از بشرويه و جوان ترين زائر استان نوجوان 18 ساله ای از قائن مي باشد.

خبرهای دریافتی از مکه مکرمه همچنین حاکی است که  تا امروز صبح تعداد کشته شدگان خراسان رضوی ۳۳ نفر و خراسان شمالی 9 نفر بوده است.

طبق آخرین خبرهای رسیده از مکه مکرمه تا امروز صبح جستجو برای یافتن مفقودین ایرانی حادثه ادامه داشته و کشته شدن ۱۳۳ حاجی، مجروحیت ۹۹ نفر و فقدان ۳۵۴ حاجی ایرانی دیگر تایید شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد: تا امروز صبح 354 مفقودی گزارش شده است که نمایندگان بعثه رهبری و امدادگران هلال احمر جمهوری اسلامی و 10 تیم ویژه جست‌وجوی در خصوص مفقودان را برعهده گرفته اند وپیگیر نشانی از آنها هستند.

سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت) همچنین گفته است: به دلیل ممانعت رژیم سعودی از شناسایی اجساد جانباختگان و از بین رفتن یا گمشدن موبایل‌های زائران ایرانی در زمان حادثه، امکان یافتن مفقودین سخت شده است.

اوحدی در باره نگرانی خانواده ها گفت: عزیزان زائر همه موبایل خود را دارند و فضای منا، فضای تلخ و سختی شده و خانمها به شدت ناراحت هستند. شمارجانباختگان را ببینید عموما عزیزان زائر مرد هستند. خانواده هایشان از طریق موبایل تماس دارند. ما فضای سختی را در منا داشتیم و همانطور که در ایران عزای عمومی است، در منا نیز عزای عمومی اعلام کردیم.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس  نیز به دنبال فاجعه در سرزمین منا پیامی را صادر نمود . در این پیام آمده است: حادثه منی موجب آزردگی خاطر همه مؤمنین شد، بی‌گمان این ضایعه غم‌بار و نیزجریان عجیب سقوط جرثقیل در مسجدالحرام که نشان بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی دولت عربستان است، هرگز از خاطر امت اسلامی محو نخواهد شد.
آیا بهتر نبود آل‌سعود به جای تمرکز در قتل‌عام مردم و کودکان بی‌دفاع یمن و تقویت فکری و مالی جریان خشن تکفیری که موجب شادی دستگاه‌های تبلیغی صهیونیست ضد اسلام می‌شود به اداره درست مراسم حج می‌پرداخت  تا این حوادث اسفبارموجب فراموشی تعرض بی‌سابقه صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی نشود و بهتر نبود به جای خضوع و خشوع در برابر بزرگ‌ترین مدافع اسرائیل یعنی آمریکا همگام با مسلمانان جهان فریاد برائت از آمریکا و اسرائیل سر می‌داد.
اینجانب بروز این مصیبت بزرگ را به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و به ملت عزیز ایران و به خصوص مردم عزیز خراسان جنوبی تسلیت عرض می‌نمایم و برای درگذشتگان علو درجة و برای مصدومان شفای عاجل آرزومندم.






منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار