تولیت مسجد جمکران گفت: دشمن امروز به دنبال چهره‌سازی در جهت عکس رسالت مهدویت و آموزه‌های دینی تشیع است، از این رو از سوی جامعه نخبگانی کشور اعم از دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و رسانه‌ها اقدام‌های فوری برای ارایه مسیر درست صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 16 October 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام‌والمسلمین محمد حسن رحیمیان در همایش عهد علمی دانشگاهیان با امام زمان (عج) در ساختمان ۳۱۳ مسجدجمکران، اظهار داشت: یکی از اتفاق‌های مهم و ارزشمند با موضوع مهدویت و امام زمان راه اندازی ستاد فعالیت‌های مهدوی با ۱۲ کمیته فعال است که یکی از کمیته‌های فعال، کمیته دانشگاهیان کشور می‌باشد.

وی به نقش موثر استادان، مدیران دانشگاه‌ها و مدارس علمیه اشاره کرد، و افزود: توجه دادن جوانان به مسائل مورد نظر به‌ویژه موضوع مهدویت، امام عصر(عج) و آینده پژوهی یکی از اقدام‌های ارزشمندی است که توسط استادان معظم حوزه و دانشگاه می‌تواند در وجود جوانان نهادینه شود و البته این مهم نباید در درسی خاص مانند معارف اسلامی و یا استادان مربوط به این دروس خلاصه شود بلکه باید علاوه بر استادان دروس معارف اسلامی سایر استادان در مابقی علوم نیز به ترویج و تبیین گفتمان مهدویت اقدام کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به فرازی از منویات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اشاره کرده و به آن اهتمام داشته باشیم باید در خصوص تبیین، بسترسازی و ایجاد فضای مناسب برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و گسترش علم برای رسیدن به خورشید ولایت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، رئیسان دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مدارس علمیه نیز نقش موثر و پراهمیتی در این خصوص دارند.

رحیمیان با تاکید بر ضرورت شناخت منجی عالم بشریت، تصریح کرد: مطابق کلام معروف پیامبراکرم(ص) هر فردی که بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است، جامعه باید آنچه بداند شناخت امام زمانش است، وظیفه همه ما است که جامعه را به شناخت بیشتر امام عصر ترویج کنیم و این اتفاق باید از سمت جامعه نخبگانی جامعه شگل بگیرد تا در بدنه و متن جامعه توسعه یابد.

وی تصریح کرد: چهاردهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما متاسفانه سینمای ما با مفهوم مهدویت، امام عصر و فلسفه انتظار غریب است و این درحالی است که غرب میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا برخلاف مفهوم مهدویت و انحراف این حرکت عظیم فیلم و سریال بسازد تا با چهره‌سازی و جایگزینی راه نادرست افکار عمومی را هدایت کند به آنچه می‌خواهد نه آنچه که است.

تولیت مسجد جمکران تاکید کرد: دشمن امروز به دنبال الگوسازی، چهره‌سازی و حرکت‌های انحرافی در جهت عکس رسالت مهدویت و آموزه‌های دینی تشیع است، از این رو همه جامعه نخبگانی اعم از دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و رسانه‌ها باید اقدام‌های فوری را برای ارائه مسیر درست انجام دهند.

رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز باید مراکز عملی به این حرکت دشمن و اقداماهایی که در کشور شده، بررسی علمی داشته باشد تا به میزان شناخت جامعه نخبگانی از امام زمان(عج)، مهدویت و فلسفه انتظار دست پیدا کند.

وی اظهار داشت: امروز جامعه حجت الهی و اصل دین را آن طور که شایسته است، نشناخته، دینی که در غدیرخم توسط امام علی (ع) آغاز شد، غدیر فقط مساله امام علی نیست، نقطه آغازی است که تا دوران غیبت امام عصر ادامه دارد و کسی که امام زمان را به عنوان امام دوازدهم قبول دارد، ۱۱ امام قبل را نیز تا امیرالمومنین(ع) قبول دارد، و کسی که امام علی(ع) را قبول داشته باشد، نبوت و وحی الهی را پذیرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار