افتتاح پنجمین جشنواره درون دانشگاهی رویش و حرکت در دانشگاه صنعتی بیرجند

پنجمین جشنواره درون دانشگاهی رویش و حرکت با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی بیرجند آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴ 09 June 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، پنجمین جشنواره درون دانشگاهی رویش و حرکت با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم‌مقام و مسئولان استانی و دانشگاهی با شعار ارزش‌آفرینی و جامعه‌محوری برای معرفی آثار و دستاوردهای انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی و شرکت‌های دانش‌بنیان روز یکشنبه ۲۰ خردادماه در دانشگاه صنعتی بیرجند آغاز به کارکرد.

در آیین افتتاحیه جشنواره، رضاپور رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: امروز ما افتخار این را داریم که شاهد نمایش دستاوردهای انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی بیرجند در ۲۳ غرفه باشیم.

رضاپور افزود: باهمت و انگیزه بالایی که از دانشجویان دانشگاه سراغ داریم، در سایه حمایت و راهنمایی‌های اساتید راهنما و کارشناسان فرهنگی، شاهد درخشش دانشگاه در سطح ملی باشیم.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به دیدگاه رهبر انقلاب با نگاه فرصت محور به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، آماده‌کردن دانشجویان برای ورود به عرصه فعالیت‌ها و آماده‌سازی برای برداشتن گام دوم انقلاب که بارش به دوش دانشجویان است را از مهم‌ترین اهداف و دغدغه‌های دانشگاه‌ها برشمرد.

وی افزود: برخلاف تصویر مشوشی که توسط دشمنان ارائه می‌شود دانشگاه‌های ما در بزنگاه‌های حیاتی دانشگاه‌ها حضور پررنگی داشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت از فصل تابستان به‌عنوان فرصت مغتنمی برای تقویت مجموعه‌های دانشجویی و تشکل‌ها و نشریات یاد کرد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر اتفاق بزرگ در حوزه فرهنگی وزارت رقم و گام‌های مؤثری برداشته شد یکی از این اقدامات نزدیک‌شدن مجموعه‌های فرهنگی و دانشجویی به فناوری بود تا به‌تدریج دانشجویان با زیست‌بوم فناوری و نوآوری آشنا گردند که این مهم پایین آمدن سن ورود به عرصه فناوری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار