اضافه شدن ۸ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه بیرجند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: شورای گسترش آموزش عالی با پذیرش روزانه دانشجو در ۸ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد با ظرفیت پذیرش ۸ تا ۱۰ دانشجو در هر رشته از مهر سال ۱۴۰۳ در دانشکده‌های مهندسی، هنر، ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه بیرجند موافقت کرد.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴ 05 June 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سید جواد حسینی واشان، امروز ۱۶ خرداد افزود: این رشته‌ها شامل مهندسی رباتیک، مهندسی سیستم‌های انرژی گرایش سیستم‌های انرژی، صنایع دستی گرایش طراحی، صنایع دستی گرایش پژوهش، مترجمی زبان عربی، کارآفرینی گرایش سازمانی، حقوق انرژی و روانشناسی عمومی است.

وی با بیان اینکه ‏ایجاد رشته‌های مذکور با توجه به سیاست‌های کلان توسعه رشته‌ها صورت گرفته است، گفت: از آنجایی که تاکنون تحصیل و پژوهش در این رشته‌ها در سطح دانشگاه‌های منطقه مقدور نبود، تاسیس این مقاطع تکمیلی مزیتی برای دانشجویان و توسعه منطقه است.

حسینی واشان با بیان اینکه با تاسیس مقاطع تحصیلات تکمیلی در این رشته ها، شاهد رشد و اعتلای آموزش دانشگاهی و ارتقای شاخص‌های پژوهشی دانشگاه بیرجند خواهیم بود گفت: هم اکنون ۳ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و هزار دانشجو در مقطع دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار