تولد ۸ نوزاد از ابتدای ۱۴۰۳ در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تولد ۸ نوزاد از ابتدای ۱۴۰۳ در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹ 29 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از ایسنا، مهیار محمدی‌فر، امروز ۹ خرداد با بیان اینکه مرکز ناباروری رویش در سال ۱۳۹۶ در بیرجند برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در قالب کلینیک تخصصی ناباروری راه‌اندازی شد، گفت: از سال ۱۴۰۰ خدمات IVF و میکرواینجکشن نیز انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر دو پزشک فلوشیپ نازایی، یک نفر اورولوژیست، یک نفر دکترای تخصصی بیولوژی تولیدمثل به عنوان جنین شناس، ۴ نفر ماما، ۲ کارشناس اتاق عمل، ۲ کارشناس بیهوشی، ۳ کارشناس آزمایشگاه و یک کاردان مدارک پزشکی در مرکز ناباروری رویش برای ارائه خدمات تخصصی فعالیت دارند.

محمدی فرد با بیان اینکه از ابتدای امسال ۸ نوزاد شامل ۶ دختر و دو پسر دراین مرکز متولد شدند که یک مورد آن دوقلوزایی بوده است، اظهارکرد: سال گذشته نیز ۷۰ نوزاد با تلاش‌های درمانی مرکز ناباروری رویش بیرجند متولد شدند که ۳۲ نوزاد آن دختر و ۳۸ نوزاد پسر بودند و ۹ مورد آن دوقلوزایی بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ هزار پرونده ناباروری دراین مرکز تشکیل شده است، یادآور شد: درصد موفقیت عمل IUI سال گذشته دراین مرکز ۱۱.۸ درصد و درصد موفقیت عمل IVF، حدود ۱۴.۳ درصد گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار