سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی ۷۰ درصد رشد داشته است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی ۷۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸ 28 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مهدی جعفری، امروز ۸ خرداد در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش به وداع تاریخی و کم‌نظیر مردم خراسان جنوبی با شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: استان خراسان جنوبی به عنوان شرق باشکوه در ایران اسلامی از ظرفیت‌های نهفته و بالفعل فراوانی برخوردار است.

وی با اشاره به بخشی از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی ۸۴۰ معدن با ظرفیت هفت هزار میلیون تن ذخیره معدنی داریم و در حال حاضر ۱۳ هزار نفر در بخش معدن مشغول به کارند، با این وجود تنها چهار درصد ارزش افزوده استان از محل ظرفیت‌های معدنی است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری با اشاره به ظرفیت تولیدات کشاورزی در این استان از جمله مرغ، تخم‌مرغ و ... ادامه داد: خراسان جنوبی ظرفیت ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان را دارد که می‌تواند اقتصاد مرزنشینان را متحول کند.

جعفری از ظرفیت گردشگری کویر در خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور سخن گفت و بیان کرد: دلیل اینکه ما نتوانسته‌ایم با وجود این همه توانمندی، اقتصاد پویایی داشته باشیم، این است که به دلیل نبود زیرساخت لازم، همه این ظرفیت‌ها به صورت خام‌فروشی از دسترس مردم خارج شده و ارزش افزوده آن شامل کسانی دیگر می‌شود و مردم استان در عین حال که برای تولید زحمت می‌کشند این ظرفیت‌ها در اقتصاد و سفره آن‌ها نمی‌نشیند.

وی تأکید کرد: آیت الله رئیسی با توجه به شناختی که از خراسان جنوبی داشتند به زیرساخت‌های این استان که سال‌ها مطالبه و انتظار مردم بود، توجه ویژه کرده و این زیرساخت‌ها را در حوزه سرمایه گذاری مهیا کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار