نماینده مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت : توجه به حوزه گردشگری استان ایلام در توسعه استان راهگشا است و به طور قطع اگر به این مهم توجه شود، می‌تواند در حوزه اشتغال زایی جوانان ایلامی بسیار تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳ 19 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سارا فلاحی بیان داشت : ایلام به عنوان یکی از استان‌های دارای ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری است و توجه به این بخش مغفول در استان ظرفیتی خاص برای اشتغال آفرینی است. 

وی افزود : فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال توسط دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرک‌های صنعتی، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی می‌تواند درصد بیکاری استان را کاهش و شرایط اشتغالزایی برای جوانان جویای کار را فذاهم کند.

فلاحی ادامه داد :  در بازدید اخیر از پروژه تصفیه خانه ایلام اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه(فاز اول) ۲ هزار میلیارد ریال است که اگر شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه گاز همکاری لازم را در خصوص اعتبارات بخش مسئولیت های اجتماعی داشته باشند می‌توان این پروژه را به سرانجام رساند.

وی خاطرنشان  کرد: طبق قانونی جوانی جمعیت اعتبار ۶۱۰ میلیارد ریال سهم استان ایلام به طور کامل دریافت نشده است که باید در این خصوص رایزنی‌های لازم برای جذب این اعتبار انجام شود.

فلاحی تاکید کرد : برای ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهرستان مرزی مهران نیز با توجه به نیاز سه هزار میلیارد ریال اعتبار، می‌توان از محل بخش اعتبارات مسئولیت های اجتماعی رایزنی‌های لازم برای جذب اعتبار این پروژه انجام داد./ع

 

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار