دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا خبر داد:
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از تزریق نوبت اول واکسن به حدود ۶۸ درصد جمعیت استان خبر داد و این رقم را درصد قابل قبولی ارزیابی کرد.
کد خبر: ۹۹۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 04 October 2021

"غلامرضا شریف زاده" پیش بینی کرد در صورت تداوم روند واکسیناسیون به همین روال تا پایان هفته جاری این میزان از ۷۰ درصد عبور کند.
وی در ادامه سخنانش به اختصاص محموله جدید واکسن به استان اشاره کرد و گفت: محموله جدید واکسن شامل ۴۰ هزار دز واکسن سینوفارم به علاوه ۸ هزار و ۲۰۰ دز واکسن اسپوتنیک نوبت اول و ۸ هزار و ۲۰۰ دز اسپوتنیک نوبت دوم است.
 به گفته وی بلافاصله بعد از ورود واکسن سینوفارم و اسپوتنیک به استان توزیع بین شهرستان ها انجام شده است.
وی همچنین از اختصاص سهمیه جدیدی شامل واکسن سینوفارم، آسترازنکا و کوو برکت به استان خبر داد که تا پایان هفته جاری وارد استان شده و بین شهرستان ها توزیع خواهد شد.
وی در مورد داوطلبان واکسن کووبرکت نوبت اول هم گفت: تا امروز سن بالای ۶۰ سال واجد شرایط برای نوبت اول بودند اما از امروز (۱۲ مهر ماه) در مرکز تجمیعی غدیر در شهرستان بیرجند، واکسن کوو برکت نوبت اول برای افراد بالای ۴۰ سال تلقیح خواهد شد.
وی افزود: همچنین برای تزریق ۸ هزار و ۲۰۰ دز واکسن اسپوتنیکی که وارد استان شده در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.
به گفته وی برای تمامی افرادی که نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت کردند، نوبت دوم حفظ شده و در محموله جدیدی هم که تا آخر هفته به استان وارد خواهد شد طوری برنامه ریزی شده که سهمیه واکسن نوبت دوم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار