استاندار:
از مجموع ۱۱  واحد فرآوری محصولات لبنی استان، در حال حاضر فقط ۲ واحد فعال است. این مطلب را استاندار خراسان جنوبی در پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام و تاکید کرد: یا این واحدها به چرخه تولید برگردند یا تجمیع و در قالب چند واحد فعال شوند تا مشکل محصولات لبنی استان برطرف گردد.
کد خبر: ۹۹۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ 04 October 2021

"حمید ملانوری" تصریح کرد: تعیین تکلیف واحدهای تولید محصولات لبنی استان در اولویت برنامه های حوزه اقتصادی قرار گیرد.
به گفته وی توجه به ظرفیت های استان در بحث تولید شیر، تعیین تکلیف واحدهای تولید محصولات لبنی از مدت ها قبل مورد تأکید بوده اما تاکنون اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.
استاندار در ادامه اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذاران این واحدها به هر علتی تمایل به راه‌اندازی مجدد واحد تولیدی خود ندارند، اصراری بر ادامه کار نیست و این موضوع از دستور کار خارج است.
"ملانوری" پیشنهاد داد واحدهای فرآوری محصولات لبنی استان در صورت تمایل به عنوان واحد زیرمجموعه یکی از واحدهای فرآوری لبنی معروف کشور درآمده و با برند آن ها به تولید اقدام کنند.
وی با تأکید بر این که رویکرد همه متولیان باید این باشد که واحدهای تعطیل فرآوری شیر در استان مجدد فعال شوند، تصریح کرد: در جلسه‌ای با حضور دستگاه های متولی و سرمایه‌گذاران این واحدها، مشکلات احصا و بررسی شود و با برگشت به چرخه تولید یا خروج کامل از گردونه فعالیت، تعیین تکلیف شوند.
به گفته وی چنانچه واحدی با دریافت تسهیلات به چرخه برمی گردد، لازم است بانک‌ها کمک کنند تا شرایط تسهیل گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار